loading...
دانلود تحقیق , پروژه و مقاله
علی کوندری بازدید : 89 چهارشنبه 17 شهریور 1395 نظرات (0)

بررسی سازمان ملل و نقش آن در مسائل مختلف

بررسی سازمان ملل و نقش آن در مسائل مختلفدسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 11 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 7

تحقیق بررسی سازمان ملل و نقش آن در مسائل مختلف در 7 صفحه ورد قابل ویرایش

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

بررسی سازمان ملل و نقش آن در مسائل مختلف

 

سازمان ملل  و نقش آن در مسایل مختلف  جهان"

دبیر كل

فصل پانزدهم منشور ملل متحد در خصوص دبیرخانه و تمام دبیر كل در سازمان ملل متحد آمده است. ماده 97 منشور عالی‌ترین مقام سازمان را دبیر كل اعلام نموده است.

و مطابق ماده 98 دبیر كل در تمام جلسات مربوط به سازمان انجام وظیفه  می‌كند و گزارش سالانه مربوط به روال كار سازمان را به جمع تقدیم می‌كند. ماده 99 اشعار می‌دارد:

«دبیر كل می‌تواند نظر شورای امنیت را به هر موضوعی كه بعقیده او ممكن است حفظ صلح و امنیت بین المللی را تهدید می‌كند جلب نماید».

بنابراین طبق این ماده می‌توان به وسعت عمل دبیر كل پی برد. بعبارت دیگر دبیر كل در این زمینه به ابتكار خود و در فرصت مناسب می‌تواند، شورای امنیت را مجبور به بررسی موضوعی نماید كه مخل نظم و امنیت بین المللی می‌باشد.

ماده 100 منشور در خصوص استقلال عمل اعضا از كشورشان می‌باشد. این ماده بیان می دارد كه: «دبیر كل و كارمندان ملل متحد در انجام وظایف خود از هیچ دولت یا مقام خارج از سازمان كسب دستور نخواهند كرد و دستوراتی را نخواهند پذیرفت. آنان فقط مسئول سازمان هستند و از هر عملی كه مناقی موقعیتشان بعنوان مامورین رسمی بین المللی باشد خودداری خواهند كرد...»

بدین ترتیب دبیر كل سازمان شخصی مستقل است كه در اجرای وظایفش منابع ملی خود را در نظر نخواهد گرفت. بالاترین مقام سازمان به معنای با نفوذترین كارمندان می‌باشد. به عالیترین رتبه و مدیریت را دارا می‌باشد. بنابراین از روی انتظاراتی به مراتب بالاتر می‌رود. هرگاه كه بحرانی در جهان اتفاق می‌افتد، چشمها به دبیر كل سازمان ملل دوخته و امیدها به وی بسته می‌شود.

كورت والدهالم دبیر كل اسبق سازمان ملل در این رابطه گفته است:

(تحرك و توانایی سازمان ملل برای رفع درگیری‌ها تا حد زیادی به كاردانی دبیر كل و همكارانش بستگی دارد. دبیر كل می تواند جریانات سیاسی را به سویی هدایت كند كه از بروز درگیری‌ها جلوگیری كند و برای پاره ای از مسائل راه حلهای صلح آمیزی ارائه نماید. زیرا برای مشكل‌‌ترین مسائل هم می‌توان در نهایت به تضمینی همگانی دست یافت. این امور می‌تواند مهمترین وظایف بن باشد)

در واقع می‌توان گفت حساس‌ترین تست در سازمان ملل متحد، مقام دبیر كل سازمان می‌باشد سیاستهای دبیر كل در تمام سازمان اجرا می‌گردد و تمام اركان سازمان علوم به رعایت آن می‌باشند، قسمت دوم ماده 100 منشور نیز به همین موضوع اختصاص یافته و مربوط به كروم تبعیت اركان و اعضاء از دستورات دبیر كل می‌باشد.

معطوف می‌كنم...

نقش و توانایی سازمان ملل در چنین جهانی واقعاً چیست؟ منشور ملل متحد پس از 6 سال جنگ و انهدام بوجود آمده است. من پاره‌ای در مواقع احساس می‌كنم كه فاصلی كمتر از تدوین كنندگان آن كه در پایان یك تراژدی بزرگ زندگی می‌كردند، آن را جدی می‌گیریم. در نتیجه من معتقدم اولین گام مهم این است كه ما آگاهی‌ها و تعهدات دولتها را نسبت به منشور سازمان ملل افزایش دهیم...

ما سازمان ملل را زمانیكه در همه جا آماده می‌شویم جدی می‌گیریم. من مایلم كه تاكید كنم كه ما باید به طور جدی راههای عملی و امكانات سازمان ملل را به عنوان یك نهاد داخلی در جهانی چنین طوفانی و تا آرام گسترش دهیم.)

مبحث دوم:  اشغال لبنان و كورتوالدهام (چهارمین دبیر كل سازمان ملل)

كورت والدهایم دبیر كل چهارم سازمان ملل متحد و رئیس جمهور اتریش در كتاب خود تحت عنوان كاخ شیشه‌ای سیاست درباره فعالیت ها و خاطراتش در دوران دبیر كل توضیح داده است. در این كتاب وادلهایم در فصل چهارم درباره قضیه اشغال لبنان و فعالیتهای خود گفته است.

او چنین می‌‌گوید:

(اوضاع انفجاری و نامطمئن خاور نزدیك، قبل از شروع خدمت من، سازمان ملل متحد خود را به خود مشغول داشته بود و عملاً در تمامی دوران خدمت من نیز با آن درگیری بودیم...

سازمان ملل در این مورد بار دیگر ثابت كرد، هر جا كه لازم باشد، اگر اختیارات لازم را گرفته باشد تا به سرعت اقدام می‌كند، نخست تصمیم داشتیم نیروی چهار هزار نفره تشكیل دهیم ...)

وادلهایم در ادامه توضیح می‌دهد كه نیروهای سازمان ملل در آن زمان متعلق به دو كشور ایران و اتریش بودن و تاكید می كند كه دولت شاه ایران كمكهای فراوانی را در عملیات سازمان ملل انجام می‌داده است.

او می‌گوید بعد از تقاضای از شاه ایران درباره اعزام نیروها به محل ماموریت، وی با این تقاضا مراقبت می‌كند و ظرف 24 ساعت نیروها منتقل می‌شوند.

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی سازمان ملل و نقش آن در مسائل مختلف , تحقیق بررسی سازمان ملل و نقش آن در مسائل مختلف , پروژه بررسی سازمان ملل و نقش آن در مسائل مختلف , مقاله بررسی سازمان ملل و نقش آن در مسائل مختلف , دانلود تحقیق بررسی سازمان ملل و نقش آن در مسائل مختلف , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

ساختار سازمان ملل و نقش آن در مسایل مختلف جهان - ایران دانشجو
irandaneshjoo.pishroblog.ir/Post/1310
۳ مرداد ۱۳۹۵ ه‍.ش. - دانلود ساختار سازمان ملل و نقش آن در مسایل مختلف جهان ... شورای امنیت را مجبور به بررسی موضوعی نماید كه مخل نظم و امنیت بین المللی می‌باشد.
بررسی سازمان ملل و نقش آن در مسائل مختلف - فایل ناب
filenab.com/product-63678-بررسي-سازمان-ملل-و-نقش-آن-در-مسائل-مختلف.aspx
بررسی سازمان ملل و نقش آن در مسائل مختلف. سازمان ملل و نقش آن در مسایل مختلف جهان". دبیر كل. فصل پانزدهم منشور ملل متحد در خصوص دبیرخانه و تمام دبیر كل در سازمان ...
خرید فایل( ساختار سازمان ملل و نقش آن در مسایل مختلف جهان)
3k4iqt.prodownload.site/
با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل ساختار سازمان ملل و نقش آن در مسایل مختلف جهان و بررسی کامل هدایت میشوید ساختار سازمان ملل و نقش آن در مسایل ...
تحقیق ساختار سازمان ملل و نقش آن در مسائل مختلف جهان
nikat.7blog.ir/post/3169
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ ه‍.ش. - تحقیق ساختار سازمان ملل و نقش آن در مسائل مختلف جهان - ... بررسی نواقص موجود در کنترل کیفیت بتن کارگاهی · تحقیق مراحل حفاری با دستگاه ...
تحقیق ساختار سازمان ملل و نقش آن در مسائل مختلف جهان - ...
downloading2015.blogsky.com/1395/02/29/post-8972/
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ه‍.ش. - دانلود تحقیق در مورد ساختار سازمان ملل و نقش آن در مسائل مختلف جهان، در ... را مجبور به بررسی موضوعی نماید که مخل نظم و امنیت بین المللی میباشد.
ساختار سازمان ملل و نقش آن در مسایل مختلف جهان
shogeibaran.madblog.ir/post/2536
به صفحه دانلود فایل(ساختار سازمان ملل و نقش آن در مسایل مختلف جهان)خوش آمدید برای دانلود به ... پایان نامه بررسی رابطه هوش هیجانی و تاب آوری با سلامت روان در کارمندان
خرید فایل( ساختار سازمان ملل و نقش آن در مسایل مختلف جهان) | ...
novindpfile.ir/?p=15836
۲ شهریور ۱۳۹۵ ه‍.ش. - با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل ساختار سازمان ملل و نقش آن در مسایل مختلف جهان و بررسی کامل هدایت میشوید ساختار سازمان ملل ...
سازمان ملل متحد - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/سازمان_ملل_متحد
مقر سازمان ملل متحد در نیویورک است و کشورهای عضو و موسسات وابسته در طول هر ... بیشتر بحث‌های این کنفرانس در مورد نقش اعضای سازمان و شرایط دعوت از آن‌ها بود. ... پیش از سال ۱۹۴۹ امور اروپایی سازمان در شهرهای مختلف مثل نیویورک و لندن انجام می‌گرفت. ... قطعنامه‌های مجمع عمومی اغلب خواستار بررسی مسائل خلع سلاح بودند و کنفرانس ...
دانلود تحقیق "ساختار سازمان ملل و نقش آن در مسایل مختلف جهان ...
fer2si.ir/تحقیق-ساختار-سازمان-ملل-و-نقش-آن-در-مسا/
۹ شهریور ۱۳۹۵ ه‍.ش. - دانلود تحقیق “ساختار سازمان ملل و نقش آن در مسایل مختلف جهان” در فایل ... را مجبور به بررسی موضوعی نماید که مخل نظم و امنیت بین المللی می‌باشد.
سازمان ملل نقش آن در مسائل مختلف | شیک ترین ها
namazmamulan.shiektarinha.xyz/list/سازمان+ملل+نقش+آن+در+مسائل+مختلف.html
دانلود پایان نامه بررسی مسائل و مشکلات مدیران گروه های آموزشی - مراکز علمی وپژوهشی وبخصوص دانشگاهها مهمترین مؤسساتی می باشند که می توانند بیشترین کمک ...
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
صفحهٔ بعدی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ایا از فعالیت وبلاگ راضی هستید
    آمار سایت
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5340
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 91
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 268
  • آی پی دیروز : 68
  • بازدید امروز : 1,261
  • باردید دیروز : 101
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,745
  • بازدید ماه : 6,178
  • بازدید سال : 44,757
  • بازدید کلی : 582,016