loading...
دانلود تحقیق , پروژه و مقاله
علی کوندری بازدید : 228 سه شنبه 23 شهریور 1395 نظرات (0)

خودكشی

خودكشیدسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 20 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 24

به نظر می رسد كه خودكشی خصوصی‌ترین اقدامی می باشد كه ممكن است از جانب یك شخص سر بزند، معهذا مناسبات اجتماعی در سبب سازی آن نقش با اهمیتی دارند و این اقدام ناشی از یك برخورد اجتماعی عمیق است و گرچه در ظاهر هدف خودكشی منحصراً نابودی شخص است لیكن همچنین عمل تجاوزكارانه ایست علیه افراد دیگر

قیمت فایل فقط 4,500 تومان

خرید

خودكشی

 

 مقدمه:

به نظر می رسد كه خودكشی خصوصی‌ترین اقدامی می باشد كه ممكن است از جانب یك شخص سر بزند، معهذا مناسبات اجتماعی در سبب سازی آن نقش با اهمیتی دارند و این اقدام ناشی از یك برخورد اجتماعی عمیق است. و گرچه در ظاهر هدف خودكشی منحصراً نابودی شخص است لیكن همچنین عمل تجاوزكارانه ایست علیه افراد دیگر.

مطالعه خودكشی نشان می دهد كه عمل انسان هراندازه هم كه شخصی باشد تأثیر متقابلی روی افراد دیگر هم می گذارد و این مؤید این مطلب می باشد كه هر فرد را جدا از قالب اجتماعی اش و به تنهایی نمی توان درك كرد.

مسأله خودكشی امروزه جنبة پژوهشهای علمی پیدا كرده است.

در بررسی های مسأله خودكشی به این نتیجه رسیده اند كه تنها انسان می‌باشد كه می تواند مرگ را خود اداره كند و خود را بكشد و این حقیقت دارد كه برخی از حیوانات تحت شرایط معین رفتارشان طوری است كه منجر به مرگ آنها می شود اما شاهدی در دست نیست كه این رفتار حیوانات با آرزوی مرگ باشد و عمل خود نابودی كه با اندیشة مردن همراه نباشد خودكشی نیست. (پس انسان است كه می تواند دست به خودكشی بزند)

خودكشی در همه جا دیده می شود و دوره ای از تاریخ یافت نمی شود كه در آن خودكشی ذكر نشده است افراد كمی پیدا می شوند كه هرگز افكار خودكشی به ذهنشان خطور نكرده باشد.

تعریف روشن اصطلاحات در این زمینه مسألة اساسی است كه خودكشی نه تنها به معنی «عمل علیه حیات شخصی» بلكه به معنی شخصی كه به دست خود می میرد و یا شخصی كه تمایل در خودكشی دارد نیز تعریف می شود معهذا كلمة خودكشی در مورد آسیب رساندن به خود به نحو كشنده نیز بررسی می‌شود. مسأله قصد خودكشی بیشتر در این دوران مورد توجه قرار گرفته است و سابقاً رسم بر این بوده كه این موارد را فقط به عنوان یك خودكشی سرهم‌بندی شده و بدون توجه به خصوص به جز از نظر یك اختلال روانی درمان می كردند درحالی كه خودكشی حتماً بررسی به خصوصی را نیازمند است، زیرا این عمل نمایندة مشكلات با اهمیت بسیاری است.

14-خودكشی

خودكشی  به معنای نابود كردن و از بین بردن خود، پدیده ای است كه سالیان دراز از روابط عشیره ای و سنتی تا روابط پیچیدة شهرهای امروزی، گریبان بشر را گرفته و در فراز و نشیب تحولات اجتماعی قلب و روح خانواده‌ها و اجتماع را آزرده است. زندگی شهری، انبوهی جمعیت، عدم تجانس افراد با هم، احساس غربت و تنهایی ناشی از آن، كاهش محبت خانوادگی و رها شدن فرد به سرنوشت خود چشم‌هم‌چشمیها، پیدا شدن آرزوهای دور و دراز در زندگی مادی، محرومیت در عشق، فقر مادی  و دهها عامل دیگر آنچنان ناراحتیهایی برای افراد فراهم آورده كه فرد تنها راه نجات خود را نابودی خویش جستجو می كند.

در فرا راه رشد و توسعة اقتصادی – اجتماعی، هرچه بر پیچیدگی روابط و مناسبات اجتماعی افزوده می شود، فاصلة طبقاتی هم بیشتر می گردد و سرخوردگیها فزونی می یابد و در نهایت به افزایش تعداد خودكشی منجر می‌شود.

از هم گسیختگی پیوندهای سنتی و همبستگیهای اجتماعی و نیز بیگانه شدن با ارزشها و هنجارهای جامعة خودی، موجب فزونی نرخ خودكشی در جامعه ها به ویژه در جامعه های صنعتی گردیده است.

تعریف خودكشی

دست بافتن به تعریفی جامع و مانع برای خودكشی كار ساده ای نیست. ملاك كار اكثر كسانی كه از خودكشی تعریف كرده اند بر اساس تعریف دوركیم بوده است. دوركیم در سال 1897 تعریف زیر را ارائه داد: «خودكشی به هر حالتی از مرگ اطلاق می شود كه نتیجة مستقیم یا غیرمستقیم عملی باشد كه شخص قربانی آن را انجام داده و از نتیجة عملش آگاه بوده است.»

«كردار مثبت» مثل این است كه فرد گلوله‌ای را در شقیقة خود خالی كند. «كردار منفی» مانند آن است كه انسان خانه‌ای را كه در آتش شعله‌ور است ترك نكند یا آنقدر از خوردن غذا خودداری كند كه بمیرد اصطلاحات «مستقیم» یا «غیرمستقیم» بازگوكنندة تمایز همانند تمایز مثبت و منفی است. یك گلوله در شقیقه مستقیماً به مرگ می انجامد، درحالیكه ترك نكردن خانه ای شعله‌ور در آتش یا امتناع از خوردن غذا ممكن است غیرمستقیم یا نهایتاً به نتیجة منظور یعنی به مرگ كشیده شود یا نتیجة آن مرگ باشد.

نوع فایل: word

سایز:20.5 KB  

تعداد صفحه: 24

قیمت فایل فقط 4,500 تومان

خرید

برچسب ها : خودكشی , تحقیق خودكشی , خودكشی , تعریف خودكشی , خصوصی‌ترین اقدام , افكار خودكشی , قصد خودكشی , نابود كردن , كردار منفی , شخص قربانی , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه

خودکشی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/خودکشی
خودکشی (لاتین suicidium ، از ریشه sui caedere ، "کشتن خود") عملی عمدی است که باعث مرگ فرد شود. خودکشی اغلب به علت یأس صورت می‌گیرد که علت آن اغلب به ...
‏خودکشی‌شناسی · ‏گردشگری خودکشی · ‏افکار خودکشی · ‏بحران خودکشی
تصاویر برای خودكشیگزارش تصاویر
نتیجه تصویری برای خودكشی
نتیجه تصویری برای خودكشی
نتیجه تصویری برای خودكشی
نتیجه تصویری برای خودكشی
نتیجه تصویری برای خودكشی
نتیجه تصویری برای خودكشی
تصاویر بیشتر برای خودكشی
آپارات - خودکشی
www.aparat.com/result/خودکشی
خودکشی گوسفند به خاطر فرار از قربانی شدن! حیوانات عجیب · گلچین صفاسا. 3,336 بازدید. 0:41 · خودکشی یه خانم · رمشک. 1,005 بازدید. 0:30 · خودکشی گوسفند به ...
آخرین پیامک دختر دانشجو قبل از خودکشی - فرارو
fararu.com/fa/news/233542/آخرین-پیامک-دختر-دانشجو-قبل-از-خودکشی
آخرین پیامک دختر دانشجو قبل از خودکشی. کد خبر: ۲۳۳۵۴۲. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸. دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی بامداد پنجشنبه در اتاق خود در خوابگاه دانشگاه، ...
خودکشی دختری 18 ساله در اتوبان نیایش + فیلم و تصاویر
www.yjc.ir › اجتماعی › حوادث و انتظامی
دختری 18 ساله از پل ولایت اتوبان نیایش خود را به پایین پرتاب کرد.
چگونه خودکشی تنها راه باقی مانده می شود؟ - بیتوته
www.beytoote.com/psychology/khanevde-m/suicide3-only-left.html
چگونه خودکشی تنها راه باقی مانده می شود بیماران افسرده ,موقعیت خودکشی,افسردگی حاد,ارتکاب به خودکشی, تمایل به خودکشی ,رسیدن به آرامش, احتمال خودکشی.
دختر دبیرستانی در تهران پس از آخرین امتحان خودکشی کرد
www.tasnimnews.com/.../دختر-دبیرستانی-در-تهران-پس-از-آخرین-امتحان-خودکشی-ک...
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ه‍.ش. - این دانش‌آموز دختر پس از رفتن به سرویس بهداشتی مدرسه طناب دار را آماده کرده و اقدام به خودکشی می‌کند اما به‌دلیل آنکه در ورودی سرویس بهداشتی را از ...
جزئیات تلخ خودکشی دو دختر نوجوان در جنت‌آباد - سایت خبری ...
www.tabnak.ir › صفحه نخست › اجتماعي
رتبه: ۹۸% - ‏۲۶٬۹۷۲ نقد
جزئیات تلخ خودکشی دو دختر نوجوان در جنت‌آباد. کد خبر: ۶۱۴۶۱۲. تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ 15 August 2016. امتیاز خبر: 98 از 100 تعداد رای دهندگان 26972.
مهم‌ترین دلیل خودکشی ایرانی‌ها - سایت خبری تحلیلی تابناك ...
www.tabnak.ir › صفحه نخست › اجتماعي
رتبه: ۹۱% - ‏۵٬۵۴۲ نقد
۲ روز پیش - بیش از ٩٠‌درصد افرادی که خودکشی می‌کنند، دچار اختلالات روانی‌اند از خبرهای مختلف صداوسیما فقط بوی مرگ و ناامیدی می‌آید.
الف - دیوارنویسی تلخ سه خواهر پیش از خودکشی
alef.ir/vdcb00bfarhbf5p.uiur.html?336264
۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ه‍.ش. - مرگ تلخ است؛ تلخ‌تر از آن مرگی است که خودخواسته باشد. خودکشی مرگ غم‌انگیزی است که تنها بن‌...
جستجوهای مربوط به خودكشی

خودکشی بدون درد

خودکشی در اسلام

گناه خودکشی

خودكشي با قرص

خودکشی در ایران

معنی خودکشی

خودکشی با تیغ

خودکشی پوتک

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ایا از فعالیت وبلاگ راضی هستید
    آمار سایت
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5340
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 87
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 255
  • آی پی دیروز : 68
  • بازدید امروز : 1,145
  • باردید دیروز : 101
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,629
  • بازدید ماه : 6,062
  • بازدید سال : 44,641
  • بازدید کلی : 581,900