loading...
دانلود تحقیق , پروژه و مقاله
علی کوندری بازدید : 17 چهارشنبه 26 آبان 1400 نظرات (0)

پاورپوینت نازک کاری ساختمان





قیمت : 10900

خرید و دانلود

پاورپوینت آشنایی با دیوارهای کناف شامل 33 اسلاید  (ویژه رشته های مهندسی عمران و ساختمان) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.

 

مقدمه

پوشش نهایی که بر روی ساختار زیرین ساختمان قرار میگیرد و روکشی که در داخل ساختمان برابر چشم بیننده قرار می گیرد،  نازک کاری خوانده می شود. مصالح نازک کاری آخرین مصالحی هستند که کفها، دیوارها و سقف ها را پوشش می دهد. در این پاورپوینت به نازک کاری قسمت های مختلف ساختمان پرداخته می شود.

 

فهرست:

نازک کاری ساختمان چیست؟

نکات عمده در انتخاب مصالح نازک کاری
کاربری
عملیات مختلف مرحله نازک کاری
قیر وگونی
لایه های مختلف دیوار اتاقها
گچ وخاک
سفید کاری
کشته کشی
سنگ قرنیز
سرویس ها
قیر و گونی سرویس ها
فرش کف
لایه های دیوارهای سرویسها از خارج به داخل
کاشی وملات آن
سقف کاذب
نما
عایقکاری رطوبتی
باز شوها وتقویت کننده های اطراف آنها

 

عنوان: نازک کاری ساختمان

فرمت: پاورپوینت

تعداد صفحات: 33 اسلاید

پیش نمایشی از اسلایدهای این پاورپوینت:

۲۰۱۶-۱۰-۱۹_۱۹-۰۵-۲۳

قیمت : 10900

خرید و دانلود



بررسی ساختار معماری آرامگاه عمر خیام

نشست بررسی ساختار معماری آرامگاه خیام به مناسبت سالروز بزرگداشت این شاعر بزرگ با حضور مهیار علوی مقدم، دانشیار و عضو هیأت علمی دانشگاه حکیم سبزواری؛ جواد حاجی زاده، رباعی سرا و مجتبی ابوالقاسمی، شاعر و دبیر محفل ادبی بهار به همت کتابخانه عمومی شهید مطهری مشهد و همراهی محفل ادبی بهار برگزار شد.

مهیار علوی مقدم، دانشیار و عضو هیأت علمی دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به شخصیت علمی حکیم عمر خیام گفت: خیام ستاره شناسی بود که در علم فیزیک گام های مهمی برداشت.

وی افزود: از جمله فعالیتهای مهم او ساخت رصد خانه به دعوت جلال الدین ملک شاه است.

مهیار علومی مقدم گفت: خیام نخستین کسی است که حاصل تلاش 18 ساله خود را در رصد خانه اصفهان در سال 458 قمری در قالب تقویم ملک شاهی و یا تقویم جلالی به جهانیان ارایه کرد که با گذشت هزاران سال هنوز هم به جرأت می توان آن را نسبت به سایر تقویم های جهان دقیق تر و صحیح تر دانست.

وی بعد علمی زندگی خیام را به سه بخش تقسیم کرد و افزود: فعالیتهای علمی خیام شامل تدوین زیج جلالی(محاسبات نجومی)، تدوین تقویم خیامی یا جلالی و تئوری مرکزی خورشید و چرخش سیارات به دور آن است.

عضو هیأت علمی دانشگاه حکیم سبزواری به معرفی چهره شاعرگونه خیام پرداخت و گفت: خیام یک شاعر حرفه ای نیست بلکه بیشتر اندیشه ورز، ریاضی دان، ستاره شناس و دانشمند بوده که در ایام فراغت به سرودن رباعی روی آورده است.

وی افزود: به دلیل تعصبات فرقه ای، مذهبی و دینی حاکم در عصر خیام از انتشار و حفظ رباعیات وی جلوگیری شده است و به همین علت است که ما مجموعه مدون و کاملی همچون دیوان حافظ، گلستان سعدی، مثنوی مولوی و ... در دست نداریم.

مهیار علوی مقدم با اشاره به بعد شاعری، ستاره شناسی و دانشمندی خیام گفت: بر خلاف اظهارات گفته شده نمی توان او را یک فرد پوچ گرا خواند چرا که اگر با دقت و تأمل به رباعیات خیام توجه کنید واژه های کلیدی «هراس از مرگ»، «دم را غنیمت شمردن»، «کوتاهی عمر» و «عدم درک جهان هستی و زندگی» را می توان مشاهده کرد.

وی با اشاره به تاریخچه آرامگاه خیام از زمان پهلوی اول تا کنون افزود: آرامگاه فعلی خیام نیشابوری بر اساس طرحی از هوشنگ سیحون که ساخت آن از سال 1308 شروع و درسال 1341 به پایان رسید.

مهیار علوی مقدم، دانشیار و عضو هیأت علمی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: سیحون در طراحی این آرامگاه از وصیت خیام در تعریف آرامگاه خود الهام گرفته است.

وی افزود: ارتفاع این مقبره 22 متر با فاصله پایه های 5 متر و اضلاعی با نسبت ریاضی وار و شکل هندسی تو رفتگی ساخته شده است.

علوی مقدم گفت: در ساختار معماری آرامگاه خیام می توانید سه شخصیت ستاره شناس، ریاضی دان و شاعر گونه او را ببینیم.

وی افزود: گنبد مشبک تو خالی بالای مقبره بشکل ستاره و حوضچه های هندسی اطراف آن نمادی از شخصیت علمی و ستاره شناسی خیام است.

دانشیار و عضو هیأت علمی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: تیغه های موربی که از زمین به سمت بالا می رود، خطوط افقی ناظر بر محور عمودی که بصورت مارپیچ و اشکال پیچیده ریاضی و هندسی به تعداد 10 عدد (10سمبل ریاضی خیام است) است نشان از وجهه ریاضیدان او دارد.

وی افزود: وجهه شاعرگونه خیام را نیز می توان در اشعار نوشته شده به انتخاب جلال الدین همایی و خط نستعلیق شکسته مرتضی عبدالرسولی بر ستونهای مقبره با تزئینات بهاری دید.

مهیار علوی مقدم گفت: در انتها محیط دایره ای اطراف مقبره را می بینیم که نشان از تمامیت و جامعیت خیام در دانش زمان خود دارد.

گفتنی است در انتهای این نشست جواد حاجی زاده، رباعی سرای بومی به خواندن بخشی از اشعار خود پرداخت.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ایا از فعالیت وبلاگ راضی هستید
    آمار سایت
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5340
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 186
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 346
  • آی پی دیروز : 101
  • بازدید امروز : 2,233
  • باردید دیروز : 137
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 4,233
  • بازدید ماه : 8,666
  • بازدید سال : 47,245
  • بازدید کلی : 584,504