loading...
دانلود تحقیق , پروژه و مقاله
علی کوندری بازدید : 13 شنبه 03 مهر 1400 نظرات (0)

در این مطلب از سایت درآمد برتر به بررسی ویژگی های مهم سایت های حرفه ای می پردازیم. شما می توانید برای مشاهده کامل این مطلب و دریافت اطلاعات بیشتر به لینک منبع مراجعه کنید.

ویژگی های مهم سایت های حرفه ای

 

در زمان طراحی سایت باید مسائل زیادی را مدنظر قرار داد تا بتوان یک سایت حرفه ای و کارآمد را طراحی کرد. در ادامه 5 ویژگی مهم سایت کارآمد را بررسی می کنیم که هر کدام به تنهایی تاثیر بسیاری در کسب نتیجه بهتر از سایت دارند.

 

لود سریع صفحات سایت

سرعت صفحه یک عامل مهم در رتبه بندی وب سایت محسوب می شود. صفحاتی که سریعتر لود می شوند، محتوا را زودتر به مخاطب نشان می دهند، در نتیجه نیاز مخاطب را سریع تر برآورده می کنند و امتیاز بیشتری برای کسب رتبه بهتر در گوگل دریافت می کنند.

اگر لود یک صفحه بیش از 3 ثانیه طول بکشد، بیش از یک چهارم مخاطبان، آن صفحه را بسته و از آن خارج می شوند. نظرسنجی ها نشان می دهد که 73 درصد از افرادی که وارد سایتی با سرعت کندی می شوند، قبل از مشاهده محتوای صفحه از آن خارج خواهند شد. این موضوع نشان می دهد که سرعت لود صفحه، بر نرخ تبدیل و افزایش فروش نیز تاثیر می گذارد.

استفاده از کدهای بهینه در کنار استفاده از تصاویر کم حجم، در افزایش سرعت باز شدن یک صفحه از سایت تاثیر بسیار زیادی دارند که بهینه سازی کدها توسط تیم طراحی سایت انجام می شود و مدیر سایت نیز باید استفاده از تصاویر کم حجم را برای بهتر شدن سرعت لود صفحه در نظر داشته باشد.

 

سئو و بهینه سازی سایت

سئو SEO از عبارت Search Engine Optimization گرفته شده است و به مجموعه عملیاتی گفته می شود که هدف آن بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل است.

همانطور که می دانید وقتی عبارتی را در گوگل جستجو می کنیم، فقط 10 سایت در صفحه اول گوگل نمایش داده می شوند در حالی که سایت های زیادی وجود دارند که در مورد آن عبارت محتوا تولید کرده اند. در واقع گوگل براساس میزان بهینه بودن هر سایت، جایگاه آن را نتایج جستجوی خود تعیین می کند و سایت هایی که سئوی بهتری داشته باشند، رتبه های برتر را کسب می کنند.

سئوی سایت یا بهینه سازی سایت یکی از فعالیت هایی است که توسط سئوکار انجام می شود. البته نقش برنامه نویس و طراح سایت در این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا بخشی از فرایند سئو به کدهای استفاده شده در طراحی سایت مربوط است. همچنین بخشی از فرایند بهینه سازی سایت به تولید محتوا مربوط می شود که عموما مدیر سایت یا تیم تولید محتوای سایت، این کار را به عهده می گیرند.

 

راحتی کار با سایت و کاربر پسند بودن آن

اما یکی دیگر از ویژگی های مهم سایت این است که مخاطبینی که وارد سایت می شوند بتوانند به راحتی به بخش های مورد نظر خود دسترسی داشته باشند و از حضور در سایت لذت ببرند.

علاوه بر راحتی کار با سایت، ظاهر و گرافیک سایت نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در طراحی سایت باید این موضوعات نیز مدنظر قرار داده شوند تا جذابیت سایت و دسترسی ساده به بخش های مختلف آن برای مخاطبین احساس راحتی را ایجاد کند.

 

ریسپانسیو بودن سایت

طراحی ریسپانسیو که به آن طراحی واکنشگرا نیز گفته می شود باعث می شود که یک سایت انعطاف پذیر طراحی شود. به زبان ساده تر سایت ریسپانسیو سایتی است که در تمام نمایشگرها با اندازه های مختلف (کامپیوتر، تبلت و گوشی) ، به بهترین حالت ممکن نمایش داده می شود که همین موضوع به کاربرپسند بودن سایت نیز منجر می شود.

یک سایت ریسپانسیو در ابعاد گوشی به شکلی نمایش داده می شود که نیاز به اسکرول افقی نداشته باشید و در واقع تمام عرض سایت در صفحه گوشی قابل مشاهده است. در سایت هایی که این قابلیت را ندارند، بخشی از متن در صفحه نمایش داده می شود و برای مطالعه ادامه خط، باید صفحه را بصورت افقی اسکرول کنید و باز برای خط بعد باید با اسکرول به ابتدای صفحه برگردید و ادامه ماجرا به همین ترتیب خواهد بود که این موضوع بسیار ناراحت کننده است و معمولا مخاطبین در مواجه با چنین سایت هایی، به سرعت از آن خارج می شوند. اما شما می توانید با طراحی یک سایت واکنشگرا این مشکل را به راحتی برطرف کنید و مانع از خروج مشتریان از سایتتان شوید.

 

امنیت سایت

امن بودن سایت نیز یکی از مهمترین ویژگی های سایت می باشد. البته امنیت 100 درصدی وجود ندارد و نمی توان گفت که سایتی به هیچ عنوان امکان هک شدن ندارد اما می توان امنیت سایت را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

البته این موضوع را هم نباید فراموش کرد که بسیاری از سایت ها هک نشده اند و حتی مورد حمله هکرها قرار نگرفته اند و در واقع اینگونه نیست که همه سایت ها مورد حمله هکرها قرار گیرند و اغلب سایت هایی که امنیت کافی ندارند، خوراک مناسبی برای هکرها محسوب می شوند.

پس با افزایش امنیت سایت می توانیم با خیالی آسوده به فعالیت های خود بپردازیم و در این میان استفاده از سایت سازهای آماده مانند وردپرس که کدهای آن در دسترس همگان قرار دارد، می تواند یک تهدید برای سایت ما باشد. بخصوص در مواقعی که افزونه ها و پلاگین های سایت آپدیت نشده باشند. اما زمانی که از یک سایت با کدنویسی اختصاصی استفاده می کنیم با چنین مشکلاتی مواجه نیستیم و می توانیم بدون دغدغه از سایتمان استفاده کنیم.

امیدواریم که از این مطلب از سایت درآمد برتر اطلاعات خوبی به دست آورده باشید. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طراحی سایت و مشاهده تعرفه طراحی سایت به لینک منبع مراجعه کنید. همچنین ما آماده ارائه مشاوره در ضمینه طراحی سایت به صورت رایگان می باشیم، در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره داشتید به ساید درآمد برتر مراجعه کنید و از طریق تماس با ما یا پشتیبانی آنلاین با ما در ارتباط باشید.

 

منبع : طراحی سایت

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ایا از فعالیت وبلاگ راضی هستید
    آمار سایت
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5340
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 193
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 348
  • آی پی دیروز : 101
  • بازدید امروز : 2,555
  • باردید دیروز : 137
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 4,555
  • بازدید ماه : 8,988
  • بازدید سال : 47,567
  • بازدید کلی : 584,826