loading...
دانلود تحقیق , پروژه و مقاله
علی کوندری بازدید : 16 یکشنبه 24 اسفند 1399 نظرات (0)

 

پاورپوینت تحلیل موزه هنر کیاسما فنلاند

  • پاورپوینت تحلیل موزه هنر کیاسما فنلاند

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : ppt
  • تعداد صفحات : 44
  • حجم فایل: 19.8 mb



 

این فایل شامل تحلیل موزه هنر کیاسما واقع در فنلاند اثر استیون هال دارای 44 اسلاید قابل ویرایش می باشد.این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده است . این فایل به گونه ای تنظیم شده ؛ که  می توان قالب آن را به دلخواه تغییر داد. از این رو در ادامه ابتدا فهرست مطالب ؛ سپس مختصری از متن ودر پایان پیش نمایشی از اسلایدهای این پاورپوینت قرار داده شده است. برای درک بهتر مطالب نیز از خطوط گرافیکی استفاده شده است.

 

مختصری از متن:

در سال ۱۹۹۵ میلادی، معمار آمریکایی الاصل، استیون هال، برای ساخت موزه هنر معاصر جدیدی تحت عنوان”Chiasma” (کیاسما) در هلسینکی دعوت شد. وی طرح فضایی را پیشنهاد نمود که در آن، عناصر مختلف  فیزیکی و ادراکی در هم تنیده شوند.

کیاسما در حقیقت، یک اصطلاح علمی است که نشان دهنده تقاطع تارهایی نظیر رشته های عصبی بینایی، در آناتومی و مبادله مواد ژنتیکی بین دو کروموزوم در ژنتیک است. اولین دلیلی که بلافاصله برای این نامگذاری به ذهن می‌آید، ارتباط بین هنر و مردم است.

هر گالري دو منبع نور مصنوعي دارد . لامپ هاي فلورسنت که در تاقچه هاي  چراغ ها پنهان شده اند و نور هاي متمرکز قابل تغييرو برداشتن ایجاد می کند. اختفاي چراغ ها در گالريها نشانگر راهبردي است براي حذف جزئيات مقياس متوسط به منظور خلق فضا هايي که توجه را معطوف خود هنر می کند.

 

پاورپوینت تحلیل موزه هنر کیاسما فنلاند، 44اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

گروه طراحی
مساحت
موقعیت 
معمار
دلایل انتخاب نام موزه
معرفی پروژه 
بررسی ورودی 
وجه تسمیه اسم موزه
ویژگی های طرح
فعالیت های موزه
ریزفضاها 
ایده طرح
بررسی حجم 
نورگیری ساختمان
سیرکولاسیون
چیدمان فضاهای داخلی
مصالح و ساختار
ویژگی های گالری ها
پلان طبقات
مقطع
و....

 

 

 

 

    منبع : تحقیق برتر

 

 

موزه هنرهای معاصر کیاسما

هلسینکی، فنلاند

معماران: استیون هول

سال: 1998

 

مفهوم گالری هنری به تمرکزی درونی اشاره میکند. در حالی که بدیهی است باید گنجینه های فرهنگی موجود داخلی به نمایش گذاشته شود، لزوم پیوند دادن این فضاهای نمایشگاهی محافظت شده به جهان خارج کمتر از این است و در برخی موارد کاملاً نادیده گرفته می شود.

 حتی طراحی بنایی تاریخی که خودش موزه را به یک عنصر مجسمه مانند تبدیل کند، ممکن است نتواند به محیط خاص آن اشاره کند. این احساس «بی مکان بودن» همان چیزی است که استیون هال تلاش میکند در طراحی خود برای موزه هنری در قلب هلسینکی، کیاسما از آن اجتناب ورزد - موزه ای که منظره های بیرونی آن با دقت طرح ریزی شده، فضاهای گالری رسما نامنظم بوده و در واقع با همین نام به جهت ارتباط مطلوب صحبت می کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ایا از فعالیت وبلاگ راضی هستید
    آمار سایت
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5340
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 190
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 293
  • آی پی دیروز : 101
  • بازدید امروز : 544
  • باردید دیروز : 137
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 2,544
  • بازدید ماه : 6,977
  • بازدید سال : 45,556
  • بازدید کلی : 582,815