loading...
دانلود تحقیق , پروژه و مقاله
علی کوندری بازدید : 67 چهارشنبه 17 آذر 1395 نظرات (0)

آشنایی با نظام قضایی آلمان

آشنایی با نظام قضایی آلماندسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 16 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 21

با توجه به اینكه سیستم حكومتی آلمان به صورت فدرالی است، نظام قضایی آلمان را هم باید در پرتو آن نظام، مورد توجه قرار داد براین اساس، محاكم آلمان را در 2 سطح فدرالی و ایالتی می توان در نظر گرفت

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

آشنایی با نظام قضایی آلمان

با توجه به اینكه سیستم حكومتی آلمان به صورت فدرالی است، نظام قضایی آلمان را هم باید در پرتو آن نظام، مورد توجه قرار داد. براین اساس، محاكم آلمان را در 2 سطح فدرالی و ایالتی می توان در نظر گرفت.

 

1- محاكم در ایالت‌های آلمان

 

در ایالت آلمان، محاكم بر حسب موضوعات تحت صلاحیت آنها، به 5 دسته تقسیم می‌گردند كه عبارتند از: دادگاه‌های عادی، دادگاه‌های كار، دادگاه‌های اداری، دادگاه‌های مالی و دادگاه‌های اجتماعی.

 

الف ) دادگاه‌های عادی (Ordinary Courts)

 

دادگاه‌های عادی، خود دارای تقسیم بندی‌هایی نیز می‌باشند و در مجموع از صلاحیت رسیدگی به امور كیفری و مدنی برخوردار هستند. در واقع دادگاه‌های عادی به 3 سطح مختلف كه عبارتند از دادگاه‌های محلی، دادگاه‌های منطقه‌ای و دادگاه‌های عالی منطقه‌ای تقسیم می‌شوند.

 

1- دادگاه‌های محلی (بخش)

 

در هر ناحیه یك دادگاه محلی وجود دارد كه در رابطه با امور مدنی، دعاویی در این دادگاه‌ها قابل طرح هستند كه میزان خواسته آنها متجاوز از 3 هزار مارك نباشد. در رابطه با امور كیفری نیز، این دادگاه‌ها صالح به رسیدگی به موارد جنحه و خلاف مانند؛ شهادت نادرست، فحشا، قماربازی، رانندگی در حال مستی، داخل شدن بدون اجازه به منازل و …. می‌باشند. همچنین دعاوی مربوط به ثبت شركتها ، رسیدگی به ورشكستگی و امور خانوادگی(به جز طلاق) نیز در صلاحیت این دادگاه‌هاست.

 

از نظر تشكیلاتی، این دادگاه‌ها دارای یك قاضی می‌باشند و در موارد كیفری و در جرایمی كه حداكثر مجازات آنها 3 سال حبس است ، علاوه برقاضی 2 نفر نیز به عنوان اعضای هیأت داوری در دادگاه شركت می كنند.

 

2- دادگاه‌های منطقه‌ای (شهرستان)

 

دادگاه‌های منطقه‌ای مدنی به آن دسته از دعاوی كه خواسته مالی آنها بیش از 3 هزار مارك است، رسیدگی می‌كنند و امور كیفری و جزایی غیرازجنحه و خلاف همانند؛ سرقت، قتل، آدم ربایی، ضرب و شتم و تجاوز به عنف نیز در صلاحیت دادگاه‌های منطقه‌ای كیفری است كه برحسب نوع جرایم متشكل از یك یا 3 قاضی به همراه یك هیأت 2 نفری است . دادگاه‌های منطقه‌ای مرجع تجدیدنظر دادگاه‌های محلی نیز به شمار می‌آیند.

 

3- دادگاه عالی منطقه‌ای (دادگاه تجدیدنظر)

 

این دادگاه در هر ایالت، مرجع استیناف آرای محاكم منطقه‌ای می‌باشد والبته در مورد مسائل كیفری دارای صلاحیت محدودی است. در عین حال برای رسیدگی به مسائل جاسوسی و افشای اسرار مهم دولتی، این دادگاه به عنوان دادگاه بدوی رسیدگی‌كننده به موضوع محسوب می شود. این دادگاه در هر ایالت دارای یك یا چند شعبه است كه در امور كیفری بر حسب مورد از 3 تا5 قاضی، و در امور مدنی از 3 قاضی تشكیل می‌گردد.

 

 

 

ب) دادگاه‌های كار

 

صلاحیت این دادگاه‌ها رسیدگی به مسائل مرتبط با حقوق كار است و در ایالت‌ها به 2 دسته محلی و منطقه‌ای تقسیم می‌گردند و دادگاه‌های دسته دوم مرجع استیناف آرای دادگاه‌های كار محلی می‌باشند.

 

ج) دادگاه‌های اداری

 

این دادگاه‌ها به تمام مسائل اداری (امور عمومی) به استثنای مسائل اجتماعی و مالی یا اختلاف قانون اساسی رسیدگی می‌كنند و به 2 دسته دادگاه‌های محلی و منطقه‌ای تقسیم می‌گردند و هر فرد محق است درمواردی كه اقدامات دستگاه‌های دولتی مغایر با قوانین باشد و یا در موارد سوء استفاده از قدرت و نقض حقوق مدنی افراد، به طرح شكایت و اقامه دعوی در محاكم اداری بپردازد.

 

در دادگاه اداری، حتی مسائلی چون اعتراض به عدم قبولی در دوره یا كلاس درسی، خودداری از دادن پروانه ساختمان و محروم ساختن از گواهینامه رانندگی قابل طرح می‌باشد.

 

د) دادگاه‌های مالی

 

این دادگاه‌ها به تمام مسائل مالیاتی و امور مربوط به آن رسیدگی می‌كنند و در هر ایالت به 2 دسته دادگاه‌های محلی و منطقه‌ای تقسیم می‌گردند.

 

هـ) دادگاه‌های اجتماعی

 

این دادگاه‌ها نیز در ایالات، به 2 دسته دادگاه‌های محلی و دادگاه‌های عالی اجتماعی تقسیم گشته و صلاحیت رسیدگی به تمام امور مربوط به تأمین اجتماعی، بیمه بیكاری و بازنشستگی به لحاظ نقض عضو و معلولیت ناشی از جنگ را دارا می‌باشند.

علاوه بر دادگاه‌های فوق، در بیشتر ایالات آلمان (آلمان دارای 16 ایالت می‌باشد) دادگاه ویژه‌ای تحت عنوان دادگاه عالی قانون اساسی ایالتی وجود دارد كه به مسائل مربوط به قانون اساسی در ایالت مزبور، رسیدگی می نماید و از نظر تشكیلاتی همانند دادگاه‌های دعاوی است.

 

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

برچسب ها : آشنایی با نظام قضایی آلمان , دانلود مقاله آشنایی با نظام قضایی آلمان , خرید مقاله آشنایی با نظام قضایی آلمان , دانلود تحقیق آشنایی با نظام قضایی آلمان , دانلود پژوهش آشنایی با نظام قضایی آلمان , نظام قضایی آلمان , آشنایی با نظام آلمان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آشنایی با نظام قضایی آلمان - شاهین عبدالخانی

www.abdolkhani.com/articles/109618/آشنایی-با-نظام-قضایی-آلمان/Translate this page
آشنایی با نظام قضایی آلمان. با توجه به اینکه سیستم حکومتی آلمان به صورت فدرالی است، نظام قضایی آلمان را هم باید در پرتو آن نظام، مورد توجه قرار داد. براین اساس، ...

آشنایی با نظام قضایی آلمان

www.shirzadyanlawyer.ir/articles/.../آشنایی-با-نظام-قضایی-آلمان/Translate this page
May 24, 2015 - آشنایی با نظام قضایی آلمان. با توجه به اینکه سیستم حکومتی آلمان به صورت فدرالی است، نظام قضایی آلمان را هم باید در پرتو آن نظام، مورد توجه قرار ...

آشنایی با نظام قضایی آلمان - فایل ناب

nika.filenab.com/product-68755-asnayi-ba-nezam-ghazayi-alman.a...Translate this page
دانلود مقاله آشنایی با نظام قضایی آلمان خرید مقاله آشنایی با نظام قضایی آلمان دانلود تحقیق آشنایی با نظام قضایی آلمان دانلود پژوهش آشنایی با نظام قضایی آلمان نظام ...

آشنايي با نظام قضايي آلمان | حقوق امروز

lawtoday.ir/artical/1503/آشنايي-با-نظام-قضايي-آلمانTranslate this page
Jun 15, 2010 - آشنايي با نظام قضايي آلمان با توجه به اينكه سيستم حكومتي آلمان به صورت فدرالي است، نظام قضايي آلمان را هم بايد در پرتو آن نظام، مورد توجه قرار داد.

آشنایی با نظام قضایی آلمان | سرزمین خبر

maghalenab.blognewsland.ir/page-145792.htmlTranslate this page
آشنایی با نظام قضایی آلمان دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 16 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 21. با توجه به اینكه سیستم حكومتی ...

[PDF]آشنایی با نظام قضایی آلمان.pdf

legal-w.persiangig.com/.../آشنایی%20با%20نظام%20قضایی%20آل...Translate this page
آﺷﻨﺎﻳﻲ ﺑﺎ ﻧﻆﺎم ﻗﻀﺎﻳﻲ آﻟﻤﺎن. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻳﻨﮑﻪ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺣﮑﻮﻣﺘﻲ آﻟﻤﺎن ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻓﺪراﻟﻲ اﺳﺖ، ﻧﻆﺎم ﻗﻀﺎﻳﻲ آﻟﻤﺎن. را ھﻢ ﺑﺎﻳﺪ در ﭘﺮﺗﻮ آن ﻧﻆﺎم، ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮار داد . ﺑﺮاﻳﻦ اﺳﺎس، ﻣﺤﺎﮐﻢ آﻟﻤﺎن را در. ٢. ﺳﻂﺢ ﻓﺪراﻟﻲ و اﻳﺎﻟﺘﻲ ﻣﻲ ...

آشنایی با نظام قضایی آلمان و اتریش | انجمن نگاه دانلود

forum.negahdl.com › ... › انجمن حقوقحقوق عمومیTranslate this page
2 posts
با توجه به اینكه سیستم حكومتی آلمان به صورت فدرالی است، نظام قضایی آلمان را هم باید در پرتو آن نظام، مورد توجه قرار داد. براین اساس، محاكم آلمان را در 2 سطح فدرالی و ...

بایگانی‌ها دانلود تحقیق در مورد آشنایی با نظام قضایی آلمان - دانلود فایل و ...

ghalamfestival.ir/.../tag/دانلود-تحقیق-در-مورد-آشنایی-با-نظام-قضا...Translate this page
لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب* فرمت فايل:Word (قابل ويرايش و آماده پرينت) تعداد صفحه: ۱۵ آشنايي با نظام قضايی آلمان با توجه به اينكه سيستم حكومتي آلمان ...

آشنایی با نظام های قضایی در حقوق تطبیقی 1- آلمان

jpri2.ir.sitebike.ir/.../آشنایی_با_نظام...قضایی...آلمان/detail.htmlTranslate this page
آلمان کشوری در قاره اروپا با ۸۲ میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین کشور اروپا است. آلمان دارای نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی بوده و دارای ۱۶ ایالت است.

آشنايي با نظام قضايي آلمان - رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز

vadienegar.rozblog.com/post/.../-آشنايي-با-نظام-قضايي-آلمان.htmlTranslate this page
6 hours ago - آشنايي با نظام قضايي آلمان 1 . آشنایی با نظام قضایی آلمان - شاهین عبدالخانی آشنایی با نظام…, آشنايي با نظام قضايي آلمان,رزبلاگ.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ایا از فعالیت وبلاگ راضی هستید
    آمار سایت
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5340
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 83
  • بازدید امروز : 120
  • باردید دیروز : 122
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 646
  • بازدید ماه : 1,186
  • بازدید سال : 28,589
  • بازدید کلی : 565,848