loading...
دانلود تحقیق , پروژه و مقاله
علی کوندری بازدید : 293 جمعه 12 شهریور 1395 نظرات (0)

سازمان اطلاعاتی روسیه (K.G.B)

سازمان اطلاعاتی روسیه (K.G.B)دسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 38 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 37

مقاله سازمان اطلاعاتی روسیه (KGB)در 37 صفحه ورد قابل ویرایش

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

سازمان اطلاعاتی روسیه (K.G.B)

 

پیشگفتار

شناخت سازمانهای جاسوسی و پلیسی و مطالعه در تاریخچه و اهداف و عملكرد آنها و همچنین آشنائی با اسرار شگردهای و روشهای جاسوسی آنها برای هر كشور و هر نظام سیاسی اهمیت ویژه ای دارد زیرا استقلال و ثبات سیاسی هر كشور با مقیاس وسیعی به میزان و كیفیت و كمیت فعالیت این سازمانها بستگی دارد. سازمانهائی كه بصورت دستهای نامرئی در تمام تحولات و حوادث و آشوبهای سیاسی بزرگ و كوچك جهان دخالت دارند

یك سازمان جاسوسی به همان اندازه كه میتواند در تحكیم موقعیت یك كشور و حفظ ثبات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی آن ایفا كند و عامل بقا و دوام آن درتمام زمینه ها گردد به همان اندازه می‎تواند وسیله مناسبی برای نابود ساختن یك نظام سیاسی و سرنگون یك حكومت مورد نظر از قدرت و شهرتی جهان بر خوردار باشد. اهمیت بیشتر به خود میگیرد.

البته تردیدی وجود ندارد كه سهم ملتها را دراین رهگذر به هیچ وجه نمی توان نادیده گرفت و به روایت تاریخ تنها دولتهائی در مسیر سیاستها و توطئه های سازمانهای جاسوسی جهان قربانی شده اند كه یا از هیچ گونه پشتوانه مردمی برخوردار نبوده و كشور را به دو جناح متمایز حاكم و محكوم مبدل ساخته اند و همواره سعی كرده اند تا به هر ترتیب مردم را دراستخدام و تحت انقیاد و بردگی سیاست خود درآورند. دسته اخیر نظامهائی هستند كه تلاش می‌كنند همواره عملكرد خود را در جامعه بعنوان معیار حق و باطل و ملاك خدمت و خیانت شاخص گردانند و مردم را از توجه به الگوها معیارها و ارزشهای متعالی باز دارند والا در جامعه ایكه در آن دولت و ملت در سایه حق و حقیقت با یكدیگر متحد گردند نه تنها هیچ توطئه ای مؤثر نخواهد افتاد بلكه هیچ سازمان جاسوسی توان دخالت در آن را در وجود خود احساس نخواهد كرد.

 

مقدمه

هرگاه كسی بخواهد دربارةموضوعی  محرمانه و اطلاعاتی شرحی بنگارد و درعین حال توقع داشته باشد كه خواننده اش از محتوای نوشتة او به گونه ای منطقی و درست برداشت كند بایستی انگیزه گزینش موضوع. روش تحقیق و هدف نهایی اثر خویش را روشن سازد و از هر جهت مهمتر منابع و مآخذ مورد استفاده خود را نام ببرد.

ما در این تحقیق بر آنیم كه K.G.B (دستگاه اطلاعاتی شوروی ) كی تشكیل شده و چه عملیاتی را تا حالا در خارج و داخل كشور انجام داده و آیا استراتژی شوروی تهاجمی است یا تدافعی، و آیا سازمانهایی برای مقابله با این سرویس اطلاعاتی وجود دارد و آیا خود این دستگاه موضع گیری و پدافند قویتری دارد و آیا تا حالا عناصر اطلاعاتی این سازمان كشف شده اند و اگر كشف شده‌اند آیا توانسته است كه به كار خود ادامه دهد و ساختار این كمیته چگونه است آیا ساختار انعطافی بوده یا نه ساختار متمركز و غیر قابل انعطاف دارد آیا نفوذ در این كمیته به سهولت انجام می گیرد و اگر نفوذ راحتر است آیا آسیب پذیری بیشتری دارد با جواب دادن به این مقولات به هدفمان كه آشنایی با K.G.B است خواهیم رسید

K.G.B مخفف Komitet Gosudarstwennai Besopasosti به معنای (كمیته امنیت دولتی) می باشد كه در داخل روسیه شوروی نقش (پلیس مخفی سیاسی) و در خارج وظیفه جمع آوری اطلاعات است و از بیستم دسامبر 1917 كه «چكا»  تاًسیس شد این تغییر نام متعددی داشته است و درسیزدهم ماه مارس 1954 كا.گ.ب آخرین نام خود را یافت و همواره «شمشیر و سپر»حزب كمونیست شوروی بوده است سپر نماد محافظ از دستگاه رهبری حزب است و شمشیر نیز وسیله ای است كه هیئت رئیسه حزب با آن خواست و ارادة خود را دربرون ودرون روسیه شوروی اعمال می كند.

 

 

جمهوری فدراتیو روسیه بخش بزرگی از كشور اتحاد جماهیر شوروی سابق است كه با 17 میلیون كیلومتر وسعت، بزرگترین كشورجهان است. این كشور از دو بخش آسیایی و اروپایی تشكیل شده است. فاصلة مرزهای این كشور از شمال تا جنوب حدود 4000 كیلومتر واز غرب تا شرق حدود 9000 كیلومتر است. مرزهای شمالی این كشور همه مجاور اقیانوس منجد شمالی، مرزهای شرقی در كنارة اقیانوس آرام، مرزهای جنوبی مجاور كرةشمالی، چین، مغولستان، قزاقستان، دریای خزر، آذربایجان، گرجستان، دریای سیاه و دریای آزف و از مغرب به جمهوریهای اوكراین، بیلوروس، لاتوی، استونی، دریای بالتیك ،كشور فنلاند و نروژ محدود می باشند و گروهی از اسلاوها كاتولیك و اسلاوهای شمالی دارای مذهب ارتدكس هستند.

سابقه تاریخی این كشور را از قرن شانزدهم میلادی خاندان رومانف ها با یكپارچه كردن دوك نشین ها در روسیه حكومتی را بنیان نهادند كه بتدریج امپراطوری بزرگی را بوجود آوردند از این كه روسیة اروپا پیكره اصلی حكومت بود سرزمین وسیع سیبری را در آسیا متصرف شدند و به آن كشور ملحق ساختند. در اواخر هیجدهم تزارهای روسی جمهوریهای مسلمان نشین جنوبی را به تصرف درآورده و بالاخره در جنگهای ایران و روس موفق شدند كه بخشی از سرزمینهای كشور ما را نیز جدا ساخته و به روسیه ملحق كنند. این روند ادامه یافت تا آنكه انقلاب سوسیالیستی اكتبر 1917 میلادی  به طور كلی سیستم حكومتی این كشور را دگرگون ساخته و حكومت كمونیستی را مستقر نمود. حكومت جدید در قالب 15 جمهوری به صورت كشور شوروی ظاهر گشت. جمهوریها از نظر امور داخلی انجام برنامه های كشاورزی صنعتی فرهنگی و تشكیلات اداری مستقل و از لحاظ و اقتصادی سیاسی و نظامی تابع حكومت مركزی بودند. در سال 1990 میلادی در كشور شوروی سابق رژیم كمونیستی محكوم به فروپاشی و اضمحلال گردید و رشته ارتباط جمهوریها گسسته شد و از سال 1992 شانزه جمهوری مستقل جدید از كشور مزبور بوجود آمد.

كا. گ. ب. واژه اختصاری یك عبارت سه كلمه ای بزبان روسی است. این عبارت كه مفهوم آن «كمیته امنیت دولتی» میباشد كه در نخستین سالهای پس از انقلاب بلشویكی و روی كار آمدن لنین در روسیه در سال 1917 بوجود آمد. این سازمان از دو اداره تشكیل شده است یكی اداره سیاسی امنیتی كا. گ.ب كه مسئول حفظ امنیت داخلی و جاسوسی خارجی است و دیگری اداره كل اطلاعات ارتش سرخ یا گ آریو GRU نام دارد كه وظیفه اش نظارت و كنترل ودقیق ارتش و یكپارچه نگاه داشتن آن است.

ستاد مركزی كا گ ب در فاصله 2 خیابان از كاخ  كرملین دریكی از میدانهای بزرگ مسكو بنام میدان زرزینسكی قرار دارد. زرزینسكی چنانكه شرح خواهیم داد. اولین رئیس سازمان جاسوسی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1917 بوده است. سنگ بنای ساختمان ستاد، خاكستری متمایل به قهوه ای است این ستاد در دوره روسیه تزاری مقر یك شركت بیمه بوده كه در مسكو مصادره شده است و در حال حاضر اتاقهای آن را دیوارهای زره پوش و دربهای قطور و آهنین پوشانده است ساختمان از دو قسمت تشكیل شده یكی قسمت اداری و دیگری محل نگهداری زندانیان سیاسی. و محل ساختمان ست GRU نیز در همین میدان و در مقابل ساختمان كاگ ب واقع می‌باشد.

پس از جنگ جهانی دوم افزایش زندانیان سیاسی و بالا رفتن آمار اسرای آلمانی باعث شد كه مقامات روسی چند طبقه دیگر به تدریج به این ساختمان اضافه كنند.

ساختمان كاگ ب دارای یك حیاط بزرگ می‌باشد كه در یك طرف آن زندانیان «لوبیانكا» قرار دارد و در سمت دیگر حیاط باشگاه كا گ ب واقع شده است. دفتر مدیر داخلی كا گ ب در همین ساختمان واقع است ولی بسیاری از ادارات عملیاتی در ساختمان های نامشخص در مسكو پراكنده اند.

و آندروپوف رهبر پیشین شوروی كه در نیمه دوم بهمن ماه 1361 در اثر بیماری در مسكو درگذشت كه به مدت 15 سال ریاست كاگ ب را عهده دار بوده است.

و خانه آندروپوف در محله كوتوزوسسكی قرار داشت كه اشیا لوكس خانه آندروپوف را دولت مجارستان در سال 1957 به پاس قدردانی از كمكهای وی كه موجب نجات دولت آن كشور از شورش مردم گردید به وی هدیه كرده بود.

دفتر آندروپوف در طبقه سوم ساختمان كا گ ب در میدان زرزنیسكی واقع شده بود آندروپوف به هنگام ریاست سازمان یاد شده دارای 8 معاون بوده است و ماموران مذكور به شدیدترین وجه ممكن از وی و معاونانش كه عموماً اعضای عالی رتبه حزب كمونیست شوروی بودند حفاظت می كردند. عملیات عمده كا گ ب را معمولاً حزب كمونیست تصویب می‌كند و در بسیاری از موارد نیز خود ابتكار عمل را بدست می‌گیرد حزب كمونیست شوروی از طریق قسمت های اداری خود كارهای روزانه كا گ ب را همواره تحت نظر دارد.

به این ترتیب كارمند كا گ ب در كلیه مراحل خدماتی خود از زمان استخدام تا هنگام بازنشستگی از نظر سیاسی تحت نظر قرار دارد بعلاوه اكثر كارمندان عضو حزب كمونیست هستند و باید از انضباط حزبی برخوردار باشند و در جلسات مداوم آموزشی حزب شركت كند.

تشكیلات داخلی

اف سی دی كه حوزه اختیار آن بسیاری از كاركنان كا. گ. ب را كه در خارج به جمع آوری اطلاعات اشتغال داشتند در بر می گرفت همواره مركز قدرت كا. گ. ب به حساب می آید در پاییز 1991 نام آن به سرویس اطلاعات مركزی تغییر یافت. و پس از آن نیز چند بار تغییر نام داد. اكنون نیز سرویس اطلاعات خارجی (اف. آی. اس) روسیه نامیده می‌شود. به هر حال این مركز بر روی كاغذ مستقل شده و دیگر بخشی از كا. گ. ب نیست در واقع اطلاعات همیشه موجودیت جداگانة خودش را داشت. محل استقرار آن نیز این واقعیت را نشان می‌دهد بخش های اصلی كا. گ. ب در میان لوبیانگ قرار دارد در حالی كه اطلاعات در یانسفو ناحیه ای در جنوب غربی مسكو واقع است. افسران آن خودشان را از نخبگان می شمردند و خود را از كارهای كثیف (كا. گ. ب) كنار می كشیدند.

اطلاعات به هیجده ادارة منطقه ای تقسیم می‌شود (شماره، ایالات متحده و كانادا شماره 2 امریكای لاتین و جز این ها) به اضافه ادارة مهاجرت (شماره 19) و اداره ارتباط با كشورهای در حال توسعه (شماره 20) مدیریت های به اصطلاح كاركردی با وظایف و مناطق نفوذ خاصی مشخص می‌شوند. مدیریت ك آرتی با مناطقی سر وكار دارد كه پیش تر بخشی از اتحاد شوروی بودند اس مربوط به امور غیرمجازات تی با (ضد اطلاعات) اطلاعات علمی و فنی سروكار دارد. یك ادارة خبرگیری و اطلاع رسانی نیز وجود دارد كه اخبار و اطلاعات جمع آوری شده را تجزیه و تحلیل می‌كند و هر روز خلاصه ای از آنها را برای رهبران كشور آماده می سازد در گذشته این گزارشها را باید رئیس كا. گ. ب گزینش می كرد، اما حالا اطلاعات مستقیماً گردش می‌كند. گفته می‌شود كه پریماكف هفته ای یك بار به حضور رئیس جمهور یلتسین پذیرفته می شود، تنها برای تنی چند از رهبران عالی رتبه چنین امكانی وجود دارد.

 

فهرست

عنوان                                                                                                              صفحه

پیشگفتار................................................................................................................ 1

مقدمه..................................................................................................................... 3

محورهای عام....................................................................................................... 5

محورهای خاص.................................................................................................... 8

تشكیلات داخلی كا. گ. ب با توجه به اجزای عام و خاص.................................... 10

تشكیلات كا. گ. ب (اداره و مدیریت ها)................................................................ 16

پدافند و نتیجه گیری.............................................................................................. 23

منابع...................................................................................................................... 35

 

 
   

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

برچسب ها : سازمان اطلاعاتی روسیه (K.G.B) , تحقیق سازمان اطلاعاتی روسیه (KGB) , پروژه سازمان اطلاعاتی روسیه (KGB) , مقاله سازمان اطلاعاتی روسیه (KGB) , دانلود تحقیق سازمان اطلاعاتی روسیه (KGB) , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

سازمان اطلاعاتی روسیه (K.G.B)

سازمان اطلاعاتی روسیه (K.G.B)دسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 38 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 37

مقاله سازمان اطلاعاتی روسیه (KGB)در 37 صفحه ورد قابل ویرایش

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

سازمان اطلاعاتی روسیه (K.G.B)

 

پیشگفتار

شناخت سازمانهای جاسوسی و پلیسی و مطالعه در تاریخچه و اهداف و عملكرد آنها و همچنین آشنائی با اسرار شگردهای و روشهای جاسوسی آنها برای هر كشور و هر نظام سیاسی اهمیت ویژه ای دارد زیرا استقلال و ثبات سیاسی هر كشور با مقیاس وسیعی به میزان و كیفیت و كمیت فعالیت این سازمانها بستگی دارد. سازمانهائی كه بصورت دستهای نامرئی در تمام تحولات و حوادث و آشوبهای سیاسی بزرگ و كوچك جهان دخالت دارند

یك سازمان جاسوسی به همان اندازه كه میتواند در تحكیم موقعیت یك كشور و حفظ ثبات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی آن ایفا كند و عامل بقا و دوام آن درتمام زمینه ها گردد به همان اندازه می‎تواند وسیله مناسبی برای نابود ساختن یك نظام سیاسی و سرنگون یك حكومت مورد نظر از قدرت و شهرتی جهان بر خوردار باشد. اهمیت بیشتر به خود میگیرد.

البته تردیدی وجود ندارد كه سهم ملتها را دراین رهگذر به هیچ وجه نمی توان نادیده گرفت و به روایت تاریخ تنها دولتهائی در مسیر سیاستها و توطئه های سازمانهای جاسوسی جهان قربانی شده اند كه یا از هیچ گونه پشتوانه مردمی برخوردار نبوده و كشور را به دو جناح متمایز حاكم و محكوم مبدل ساخته اند و همواره سعی كرده اند تا به هر ترتیب مردم را دراستخدام و تحت انقیاد و بردگی سیاست خود درآورند. دسته اخیر نظامهائی هستند كه تلاش می‌كنند همواره عملكرد خود را در جامعه بعنوان معیار حق و باطل و ملاك خدمت و خیانت شاخص گردانند و مردم را از توجه به الگوها معیارها و ارزشهای متعالی باز دارند والا در جامعه ایكه در آن دولت و ملت در سایه حق و حقیقت با یكدیگر متحد گردند نه تنها هیچ توطئه ای مؤثر نخواهد افتاد بلكه هیچ سازمان جاسوسی توان دخالت در آن را در وجود خود احساس نخواهد كرد.

 

مقدمه

هرگاه كسی بخواهد دربارةموضوعی  محرمانه و اطلاعاتی شرحی بنگارد و درعین حال توقع داشته باشد كه خواننده اش از محتوای نوشتة او به گونه ای منطقی و درست برداشت كند بایستی انگیزه گزینش موضوع. روش تحقیق و هدف نهایی اثر خویش را روشن سازد و از هر جهت مهمتر منابع و مآخذ مورد استفاده خود را نام ببرد.

ما در این تحقیق بر آنیم كه K.G.B (دستگاه اطلاعاتی شوروی ) كی تشكیل شده و چه عملیاتی را تا حالا در خارج و داخل كشور انجام داده و آیا استراتژی شوروی تهاجمی است یا تدافعی، و آیا سازمانهایی برای مقابله با این سرویس اطلاعاتی وجود دارد و آیا خود این دستگاه موضع گیری و پدافند قویتری دارد و آیا تا حالا عناصر اطلاعاتی این سازمان كشف شده اند و اگر كشف شده‌اند آیا توانسته است كه به كار خود ادامه دهد و ساختار این كمیته چگونه است آیا ساختار انعطافی بوده یا نه ساختار متمركز و غیر قابل انعطاف دارد آیا نفوذ در این كمیته به سهولت انجام می گیرد و اگر نفوذ راحتر است آیا آسیب پذیری بیشتری دارد با جواب دادن به این مقولات به هدفمان كه آشنایی با K.G.B است خواهیم رسید

K.G.B مخفف Komitet Gosudarstwennai Besopasosti به معنای (كمیته امنیت دولتی) می باشد كه در داخل روسیه شوروی نقش (پلیس مخفی سیاسی) و در خارج وظیفه جمع آوری اطلاعات است و از بیستم دسامبر 1917 كه «چكا»  تاًسیس شد این تغییر نام متعددی داشته است و درسیزدهم ماه مارس 1954 كا.گ.ب آخرین نام خود را یافت و همواره «شمشیر و سپر»حزب كمونیست شوروی بوده است سپر نماد محافظ از دستگاه رهبری حزب است و شمشیر نیز وسیله ای است كه هیئت رئیسه حزب با آن خواست و ارادة خود را دربرون ودرون روسیه شوروی اعمال می كند.

 

 

جمهوری فدراتیو روسیه بخش بزرگی از كشور اتحاد جماهیر شوروی سابق است كه با 17 میلیون كیلومتر وسعت، بزرگترین كشورجهان است. این كشور از دو بخش آسیایی و اروپایی تشكیل شده است. فاصلة مرزهای این كشور از شمال تا جنوب حدود 4000 كیلومتر واز غرب تا شرق حدود 9000 كیلومتر است. مرزهای شمالی این كشور همه مجاور اقیانوس منجد شمالی، مرزهای شرقی در كنارة اقیانوس آرام، مرزهای جنوبی مجاور كرةشمالی، چین، مغولستان، قزاقستان، دریای خزر، آذربایجان، گرجستان، دریای سیاه و دریای آزف و از مغرب به جمهوریهای اوكراین، بیلوروس، لاتوی، استونی، دریای بالتیك ،كشور فنلاند و نروژ محدود می باشند و گروهی از اسلاوها كاتولیك و اسلاوهای شمالی دارای مذهب ارتدكس هستند.

سابقه تاریخی این كشور را از قرن شانزدهم میلادی خاندان رومانف ها با یكپارچه كردن دوك نشین ها در روسیه حكومتی را بنیان نهادند كه بتدریج امپراطوری بزرگی را بوجود آوردند از این كه روسیة اروپا پیكره اصلی حكومت بود سرزمین وسیع سیبری را در آسیا متصرف شدند و به آن كشور ملحق ساختند. در اواخر هیجدهم تزارهای روسی جمهوریهای مسلمان نشین جنوبی را به تصرف درآورده و بالاخره در جنگهای ایران و روس موفق شدند كه بخشی از سرزمینهای كشور ما را نیز جدا ساخته و به روسیه ملحق كنند. این روند ادامه یافت تا آنكه انقلاب سوسیالیستی اكتبر 1917 میلادی  به طور كلی سیستم حكومتی این كشور را دگرگون ساخته و حكومت كمونیستی را مستقر نمود. حكومت جدید در قالب 15 جمهوری به صورت كشور شوروی ظاهر گشت. جمهوریها از نظر امور داخلی انجام برنامه های كشاورزی صنعتی فرهنگی و تشكیلات اداری مستقل و از لحاظ و اقتصادی سیاسی و نظامی تابع حكومت مركزی بودند. در سال 1990 میلادی در كشور شوروی سابق رژیم كمونیستی محكوم به فروپاشی و اضمحلال گردید و رشته ارتباط جمهوریها گسسته شد و از سال 1992 شانزه جمهوری مستقل جدید از كشور مزبور بوجود آمد.

كا. گ. ب. واژه اختصاری یك عبارت سه كلمه ای بزبان روسی است. این عبارت كه مفهوم آن «كمیته امنیت دولتی» میباشد كه در نخستین سالهای پس از انقلاب بلشویكی و روی كار آمدن لنین در روسیه در سال 1917 بوجود آمد. این سازمان از دو اداره تشكیل شده است یكی اداره سیاسی امنیتی كا. گ.ب كه مسئول حفظ امنیت داخلی و جاسوسی خارجی است و دیگری اداره كل اطلاعات ارتش سرخ یا گ آریو GRU نام دارد كه وظیفه اش نظارت و كنترل ودقیق ارتش و یكپارچه نگاه داشتن آن است.

ستاد مركزی كا گ ب در فاصله 2 خیابان از كاخ  كرملین دریكی از میدانهای بزرگ مسكو بنام میدان زرزینسكی قرار دارد. زرزینسكی چنانكه شرح خواهیم داد. اولین رئیس سازمان جاسوسی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1917 بوده است. سنگ بنای ساختمان ستاد، خاكستری متمایل به قهوه ای است این ستاد در دوره روسیه تزاری مقر یك شركت بیمه بوده كه در مسكو مصادره شده است و در حال حاضر اتاقهای آن را دیوارهای زره پوش و دربهای قطور و آهنین پوشانده است ساختمان از دو قسمت تشكیل شده یكی قسمت اداری و دیگری محل نگهداری زندانیان سیاسی. و محل ساختمان ست GRU نیز در همین میدان و در مقابل ساختمان كاگ ب واقع می‌باشد.

پس از جنگ جهانی دوم افزایش زندانیان سیاسی و بالا رفتن آمار اسرای آلمانی باعث شد كه مقامات روسی چند طبقه دیگر به تدریج به این ساختمان اضافه كنند.

ساختمان كاگ ب دارای یك حیاط بزرگ می‌باشد كه در یك طرف آن زندانیان «لوبیانكا» قرار دارد و در سمت دیگر حیاط باشگاه كا گ ب واقع شده است. دفتر مدیر داخلی كا گ ب در همین ساختمان واقع است ولی بسیاری از ادارات عملیاتی در ساختمان های نامشخص در مسكو پراكنده اند.

و آندروپوف رهبر پیشین شوروی كه در نیمه دوم بهمن ماه 1361 در اثر بیماری در مسكو درگذشت كه به مدت 15 سال ریاست كاگ ب را عهده دار بوده است.

و خانه آندروپوف در محله كوتوزوسسكی قرار داشت كه اشیا لوكس خانه آندروپوف را دولت مجارستان در سال 1957 به پاس قدردانی از كمكهای وی كه موجب نجات دولت آن كشور از شورش مردم گردید به وی هدیه كرده بود.

دفتر آندروپوف در طبقه سوم ساختمان كا گ ب در میدان زرزنیسكی واقع شده بود آندروپوف به هنگام ریاست سازمان یاد شده دارای 8 معاون بوده است و ماموران مذكور به شدیدترین وجه ممكن از وی و معاونانش كه عموماً اعضای عالی رتبه حزب كمونیست شوروی بودند حفاظت می كردند. عملیات عمده كا گ ب را معمولاً حزب كمونیست تصویب می‌كند و در بسیاری از موارد نیز خود ابتكار عمل را بدست می‌گیرد حزب كمونیست شوروی از طریق قسمت های اداری خود كارهای روزانه كا گ ب را همواره تحت نظر دارد.

به این ترتیب كارمند كا گ ب در كلیه مراحل خدماتی خود از زمان استخدام تا هنگام بازنشستگی از نظر سیاسی تحت نظر قرار دارد بعلاوه اكثر كارمندان عضو حزب كمونیست هستند و باید از انضباط حزبی برخوردار باشند و در جلسات مداوم آموزشی حزب شركت كند.

تشكیلات داخلی

اف سی دی كه حوزه اختیار آن بسیاری از كاركنان كا. گ. ب را كه در خارج به جمع آوری اطلاعات اشتغال داشتند در بر می گرفت همواره مركز قدرت كا. گ. ب به حساب می آید در پاییز 1991 نام آن به سرویس اطلاعات مركزی تغییر یافت. و پس از آن نیز چند بار تغییر نام داد. اكنون نیز سرویس اطلاعات خارجی (اف. آی. اس) روسیه نامیده می‌شود. به هر حال این مركز بر روی كاغذ مستقل شده و دیگر بخشی از كا. گ. ب نیست در واقع اطلاعات همیشه موجودیت جداگانة خودش را داشت. محل استقرار آن نیز این واقعیت را نشان می‌دهد بخش های اصلی كا. گ. ب در میان لوبیانگ قرار دارد در حالی كه اطلاعات در یانسفو ناحیه ای در جنوب غربی مسكو واقع است. افسران آن خودشان را از نخبگان می شمردند و خود را از كارهای كثیف (كا. گ. ب) كنار می كشیدند.

اطلاعات به هیجده ادارة منطقه ای تقسیم می‌شود (شماره، ایالات متحده و كانادا شماره 2 امریكای لاتین و جز این ها) به اضافه ادارة مهاجرت (شماره 19) و اداره ارتباط با كشورهای در حال توسعه (شماره 20) مدیریت های به اصطلاح كاركردی با وظایف و مناطق نفوذ خاصی مشخص می‌شوند. مدیریت ك آرتی با مناطقی سر وكار دارد كه پیش تر بخشی از اتحاد شوروی بودند اس مربوط به امور غیرمجازات تی با (ضد اطلاعات) اطلاعات علمی و فنی سروكار دارد. یك ادارة خبرگیری و اطلاع رسانی نیز وجود دارد كه اخبار و اطلاعات جمع آوری شده را تجزیه و تحلیل می‌كند و هر روز خلاصه ای از آنها را برای رهبران كشور آماده می سازد در گذشته این گزارشها را باید رئیس كا. گ. ب گزینش می كرد، اما حالا اطلاعات مستقیماً گردش می‌كند. گفته می‌شود كه پریماكف هفته ای یك بار به حضور رئیس جمهور یلتسین پذیرفته می شود، تنها برای تنی چند از رهبران عالی رتبه چنین امكانی وجود دارد.

 

فهرست

عنوان                                                                                                              صفحه

پیشگفتار................................................................................................................ 1

مقدمه..................................................................................................................... 3

محورهای عام....................................................................................................... 5

محورهای خاص.................................................................................................... 8

تشكیلات داخلی كا. گ. ب با توجه به اجزای عام و خاص.................................... 10

تشكیلات كا. گ. ب (اداره و مدیریت ها)................................................................ 16

پدافند و نتیجه گیری.............................................................................................. 23

منابع...................................................................................................................... 35

 

 
   

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

برچسب ها : سازمان اطلاعاتی روسیه (K.G.B) , تحقیق سازمان اطلاعاتی روسیه (KGB) , پروژه سازمان اطلاعاتی روسیه (KGB) , مقاله سازمان اطلاعاتی روسیه (KGB) , دانلود تحقیق سازمان اطلاعاتی روسیه (KGB) , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.کاگ‌ب - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/کاگ‌ب
کاگ‌ب (روسی: КГБ و انگلیسی: KGB) مخفف نام اداره اطلاعات و امنیت اتحاد جماهیر ... "م ک و د" سازمان اطلااعات داخلی شوروی به "م و د" سازمان اطلاعات وزارت کشور شوروی به ...
سرویس امنیت فدرال روسیه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/سرویس_امنیت_فدرال_روسیه
سازمان اطلاعات و امنیت ملی روسیه به طور عمده برای امنیت داخلی دولت روسیه، ضد جاسوسی و مبارزه با جرایم سازمان یافته، تروریسم و قاچاق مواد مخدر مسئول است.
همه چیز درباره کا.گ.ب؛ اسرارآمیزترین سرویس اطلاعاتی جهان ...
www.mashreghnews.ir/.../همه-چیز-درباره-کاگب-اسرارآمیزترین-سرویس-اطلاعاتی-جهان...
۲۱ شهریور ۱۳۹۳ ه‍.ش. - برای آشنایی با سرویس اطلاعاتی روسیه با گزارش ویژه مشرق همراه شوید. ... تا قبل از تبدیل شدن به KGB، این سازمان با استفاده از ایجاد وحشت در جامعه ...
مانکن روس چگونه به کابینه اوباما نفوذ کرد +تصاویر - ...
www.irdiplomacy.ir/.../مانکن+روس+چگونه+به+کابینه+اوباما+نفوذ+کرد+%2Bتصاو...
۲۹ مرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش. - در واقع باید گفت که طی سالیان اخیر سازمان های جاسوسی روسیه به یکی از ... ژولیوس در ۱۹۴۲ به خدمت سازمان اطلاعاتی شوروی (KGB) درآمد و خیلی زود به ...
زمین مال ماست - K.G.B سازمان جاسوسی روسیه
yosefman.blogfa.com/post/11/K-G-B-سازمان-جاسوسی-روسیه
زمین مال ماست - K.G.B سازمان جاسوسی روسیه - همه چی از همه جای زمین.
مقاله سازمان اطلاعاتی روسیه (K.G.B)
bankmaghale.ir/مقاله-سازمان-اطلاعاتي-روسيه-k-g-b/
مقاله سازمان اطلاعاتی روسیه (K.G.B) مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۳۵ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود مقاله ...
دانلود مقاله اطلاعاتي روسيه سازمان (K.G.B)
mag-iran.com/دانلود-مقاله-اطلاعاتي-روسيه-سازمان-k-g-b.htm
ما در اين تحقيق بر آنيم كه K.G.B (دستگاه اطلاعاتي شوروي ) كي تشكيل شده و چه عملياتي را تا حالا در خارج و داخل كشور انجام داده و آيا استراتژي شوروي تهاجمي است يا ...
پيدايش سازمان اطلاعات و جاسوسي شوروي سابق به نام (كا.گ.ب) ...
library.tebyan.net/f/Viewer/Switcher/147983/0
(K.G. B.) سازمان امنيت شوروي در تاريخ 20 دسامبر 1917 و در نخستين سال هاي پس از ... ب» كه واژة اختصاري «كميته امنيت دولتي» بود، براي سازمان اطلاعاتي و جاسوسي ...
تحقیق سازمان اطلاعاتی روسیه (K.G.B) - صفحه اصلی
baransharji.iranmid.com/post/2836
کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| تحقیق سازمان اطلاعاتی روسیه (K.G.B) || روی دکمه ادامه ...
سازمان اطلاعاتی روسیه (K.G.B) - فایل
fileyab.fileforosh.ir/product-667-Russian-intelligence-agencies-(KGB).aspx
پروژهایی در مورد سازمان اطلاعاتی روسیه (KGB) مقالاتی در مورد سازمان اطلاعاتی روسیه (KGB) مطالبی در مورد سازمان اطلاعاتی روسیه (KGB)
جستجوهای مربوط به سازمان اطلاعاتی روسیه (K.G.B)

سازمان جاسوسی ایران

سازمان اطلاعات آلمان

سازمان اطلاعات فرانسه

سازمان اطلاعات انگلیس

رتبه سازمان اطلاعات ایران در جهان

سازمان جاسوسی اسرائیل

ک گ ب در ایران

اف اس بی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ایا از فعالیت وبلاگ راضی هستید
    آمار سایت
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5340
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 87
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 211
  • آی پی دیروز : 68
  • بازدید امروز : 727
  • باردید دیروز : 101
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,211
  • بازدید ماه : 5,644
  • بازدید سال : 44,223
  • بازدید کلی : 581,482