loading...
دانلود تحقیق , پروژه و مقاله
علی کوندری بازدید : 158 پنجشنبه 11 شهریور 1395 نظرات (0)

بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن

بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آندسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 90 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 65

پروژه بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن در 65 صفحه ورد قابل ویرایش

قیمت فایل فقط 4,500 تومان

خرید

بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن

 

مقدمه:

صنعت لوازم خانگی یكی از بزرگترین و پرقدمت ترین زیرشاخه ترین صنایع می‎باشد. این صنعت با پیدایش زندگی شهرنشینی بوجود آمد و با رشد و توسعه شهرها و فرهنگ شهر نشینی نیز توسعه یافت. به عبارت دیگر این صنعت مانند اكثر صنایع در رفاه و آسایش و همچنین بهتر زیستن بشر به طور مستقیم نقش دارد.

در ایران نیز صنعت لوازم خانگی بعد از گذشت چندین سال از ورود این محصولات به كشورمان، به صورت كارخانه های مونتاژ بوجود آمد. با سعی و تلاش چندین ساله این شركتها به خودكفایی رسیدند و به تولید زیر مونتاژها پرداختند تا امروز كه اكثر شركتهای تولید لوازم خانگی در كشورمان كوچك و كسب تجربه و دانش فنی لازم پا به عرصه تولید لوازم خانگی گذاشتند. از جمله این شركت ها شركت آبسال است كه در سال 1335 با نام «شركت سهامی لعاب ایران» تاسیس گردید و شروع به تولید محصولات لعابی نظیر بشقاب و كاسه و قوری لعابی نمود. تولید این محصولات تا سال 1343 ادامه یافت و به دنبال طرح توسعه كارخانه و تغییر ساخت تولید ظروف آشپزخانه، از این سال به بعد با تولید اجاق گاز رومیزی و سپس اجاز گاز فردار در زمینه لوازم خانگی به رقابت با دیگر شركتهای داخلی تولید كننده پرداخت. پس از آن اضافه شدن ظرفیت تولید و اجرا طرحهای توسعه، هر ساله بر تنوع محصولات كارخانه افزوده شد و با تولید محصولاتی نظیر بخاری گاز سوز، آبگرمكنهای گازی، اجاق گاز ، كولر آبی و بخاری های نفتی دودكش دار و تشعشتی مادون قرمز و درسالهای اخیر با تولید ماشینهای لباسشویی و كولر پرتابل تمام پلاستیكی در زمره بهترین و معتبرترین شركتهای تولیدی لوازم خانگی ایران قرار گرفت.

به دنبال موفقیتهای چشم گیر شركت درزمینه تولید محصولات خانگی كه بسیاری از آنها به دریافت مهر استاندارد نیز نائل آمدند و همچنین افزایش سرمایه وتولید در سال 1345 به «شركت انیورسال (سهامی خاص) » تغییر نام داد كه د رسال 1355 به «شركت انیورسال (سهامی عام)» و در سال 1362 به نام فعلی یعنی «شركت آبسال (سهامی عام)» تغییر نام یافت.

حال شركت با 500 نفر پرسنل حدود چهار دهه است كه به فعالیت خود ادامه می‎دهد. نكته بازی كه به چشم می خورد این است كه در طی سالیان درازی كه از فعالیت شركت می گذرد، محصولات آن همواره از نظر كیفیت در حد استاندارد عرضه شده است و در سطح كشور به عنوان پیشرو در استاندارد كردن محصولات شناخته شده است. به طوری كه درسالهای اخیر این شركت موفق به اخذ گواهینامه ISO 9002 گردیده و در شرف اخذ گواهینامه CE برای صادرات اروپا می‎باشد. بخشی از محصولات شركت به كشورهای حوزه خلیج فارس، تركیه و كشورهای افریقایی صادرمی شود كه این بازاریابی از طریق شركت در نمایشگاههای منطقه ای انجام پذیرفته است و چندین بار به عنوان شرمت نمونه در بین تولید كنندگان لوازم خانگی شناخته شده است.

وسعت كارخانه بالغ بر 15000 مترمربع می‎باشد و شعبه دیگر آن واقع در شهر صنعتی كاوه، در شهرستان ساوه با وسعتی تقریبا 10 برابر، مراحل تولید لباسشویی را انجام می‎دهد. محصولات تولیدی این شعبه دارای دو نوع دو تایمره 5 كیلویی AD536  و AD738  می‎باشد. البته قسمت عمده ای از قطعات ریز فلزی آن درتهران تولید می‎شود. در ضمن محصولات تولیدی در ساوه برای انبار به تهران انتقال و از آنجا به دست مشتریان می رسد.

 

معرفی واحدهای كارخانه

بخشهای اداری:

در این بخشها كارهای اداری مربوط به شركت انجام می‎شود. معمولاً بخشهای اداری نیز مانند بخشهای خدماتی با بخشهای تولیدی یا به طور مستقیم ارتباط دارند، یا به طور غیرمستقیم. از بخشهایی كه در ارتباط غیرمستقیم با بخشهای تولید هستند می توان اموو مالی ، امور استخدام، امور فروش، اموربازرگانی و امور سهام را نام برد.

توضیح در مورد فعالیتهای این بخشها به دلیل واضح بودن آنها ضروری نمی باشد.

از بخشهایی كه در ارتباط مستقیم بابخشهای تولیدی هستند می‎توان قسمتهای نگهداری و تعمیرات، آزمایشگاه، فنی، كنترل كیفیت ، انبار، تولید اولیه و برنامه ریزی تولید را نام برد كه سه قسمت آخر یعنی انبار و تولید اولیه و برنامه ریزی تولید زیرنظر مدیر تولید فعالیت می كنند.

نگهداری و تعمیرات:

دراین قسمت كارهای مربوط به نگهداری و تعمیرات دستگاههای كارخانه انجام می‎شود. این عملیاتها اكثرا شامل تعمیرات مكانیكی و تعمیرات برقی دستگاه ها می‎باشد كه بعد از خرابی و از كار افتادن دستگاه ها انجام می گردد و هیچ برنامه پیشگیرانه نگهداری و تعمیرات برای جلوگیری از بروز خرابیها وجود ندارد. در ضمن این قسمت علاوه بر كار تعمیر ماشین آلات و تجهیزات به تعمیر قطعات معیوب برخی از محصولات به عنوان خدمات بعد از فروش می پردازد.

كنترل كیفیت: این قسمت علاوه بر این كه مسئول بازرسی و كنترل اقلام خریداری شده توسط شركت و اعلام پذیرش یا رد آنهاست، مسئول كنترل كیفیت محصولات تولیدی و كنترل فرایند تولید در راستای رسیدن به كیفیت بهینه می‎باشد. با توجه به مسئولیتهای این قسمت واحدهای زیر مجموعه این قسمت عبارتند از:

بررسی وضعیت كنترل كیفیت در زمان ساخت كود

مراحل بازبینی و فرمهای مربوطه

الف) مراحل بازرسی

1-   بازرسی و كنترل مواد اولیه.

2-   كنترل و بازرسی خط تولید

3-   كنترل و بازرسی در خط مونتاژ (بازرسی محصول نهایی)

1- بازرسی و كنترل مواد اولیه

برای كنترل مواد اولیه ازروش نمونه برداری 105 E  MIL STD استفاده می‎شود. شرح عملیات بازرسی به شرح زیر است:

مواد و یا قطعات در پالتهای مخصوص منتظر بازرسی قرار می گیرند. با توجه به پارامتر سطح كیفیت پذیرفتن (AQL) سطح بازرسی و نوع بازرسی كه برای هر ماده اولیه یا قطعه خاص توسط واحد كیفیت انتخاب می‎شود و با استفاده از جداول مربوطه به این روش نمونه گیری تعداد نمونه هایی كه باید مورد بارزسی قرار گیرند تعیین می گردد.

فرم مربوطه بازرسی مواد اولیه درصفحه بعد نشان داده دشه است.

همچنین دستورالعمل استفاده از استاندارد MIL STD 105E نیز ذكر خواهد شد.

 

دستور العمل استفاده از استاندارد MIL STD 105E

  1. انتخاب AQL
  2. انتخاب سطح بازرسی
  3. تعیین اندازه انباشته
  4. تعیین حرف كد اندازه نمونه از جدول حروف اندازه نمونه
  5. تعیین نوع طرح نمونه گیری مناسبی جهت استفاده
  6. انتخاب جدول مناسب جهت تعیین طرح مورد نظر
  7. تعیین طرحهای نمونه گیری جهت استفاده تحت شرایط بازرسی نرمال، تنگتر شده و كاسته شده.

جدول زیر حروف كد اندازه نمونه را برای استاندارد MIL STED 105E نشان می‎دهد. جدول 1-2، 1-3 و 1-4 به ترتیب طرحهای یك بار نمونه گیری را برای بازرسی نرمال، تنگ تر شده و كاسته شده در ضمیمه كار نشان می دهند.

 

General Inspection Levels

Special Inspection Levels

Lot or Bathc

III

II

I

S-4

S-3

S-2

S-1

B

C

D

A

B

C

A

A

B

A

A

B

A

A

B

A

A

A

A

A

A

2 to 8

9 to 15

16 to 25

E

F

G

D

E

F

C

C

D

C

C

D

B

C

C

B

B

B

A

B

B

26 to 50

51 to 90

91 to 150

H

J

K

G

H

J

E

F

G

E

E

F

D

D

E

C

C

C

B

B

C

151 to 280

281 to 500

501 to 1200

L

M

N

K

L

M

H

J

K

G

G

H

E

F

F

D

D

D

C

C

C

1201 to 3200

3201 to 10000

1001 to 35000

P

Q

R

N

P

Q

L

M

N

J

J

K

G

G

H

E

E

E

D

D

D

35001 to 150000

150001 to 500000

500001 and over

به منظور نشان دادن روش استفاده از استاندارد MIL STD 105 E ، فرض كنید محصولی در انباشته های به اندازه N=200 مورد بازرسی قرار می‎گیرد.

سطح كیفیت قابل قبول %65/0 است با استفاده از استاندارد فوق، طرحهای یك بار نمونه گیری تحت شرایط بازرسی نرمال تعیین می گردد.

برای انباشته های 2000 تایی و سطح بازرسی II از جدول 1-2 برای طرحهای یك بار نمونه گیری تحت شرایط بازرسی نرمال، طرح بازرسی نرمال با اندازه نمونه n=125 عدد پذیرش c=2 و عدد در r=3 حاصل می گردد.

چند نكته:

چند نكته درمهم در مورد استاندارد MIL STD 105E وجود دارد كه باید به آنها اشاره كرد. اول اینكه استاندارد MIL STD 105E ، AQL گرا است.

تنها روشی كه برای كنترل قدرت تمایز طرح نمونه گیری وجود دارد سطح بازرسی است. با تغییر دادن سطح بازرسی قدرت تمایز طرح نمونه گیری تغییرمی كند.

دوم اینكه اندازه نمونه هایی كه در استاندارد MIL STD 105E انتخاب می‎شوند عبارتند از: 2، 3، 5، 8، 13، 20، 32، 50، 80، 125، 200، 315، 500، 80، 1250، 2000، بنابراین، هر اندازه نمونه ای را نمی توان استفاده كرد. از طرف دیگر بین بعضی از اعداد نظیر 125 و 200 و همچنین 200 و 315 فاصله زیادی وجود دارد.

سوم اینكه در استاندارد MIL STD 105E اندازه نمونه ها به اندازه انباشته ها وابسته هستند، به منظور پی بردن به وجود این رابطه، دامنه انباشته ها را در نظر گیرید، نقطه وسط هر یك از محاسبه كنید و لگاریتم اندازه نمونه مربوط به اندازه انباشته را برحسب لگاریتم نقطه وسط دامنه انباشته رسم كنید. نمودار حاصل تقریبا یك خط راست را نشان می‎دهد كه تا رسیدن به n=80 ادامه می یابد و بعد از آن یك خط راست دیگربا شیب كمتر تبدیل می‎شود. بنابراین اندازه نمونه انباشته افزایش می یابد.

برای یك AQL خاص، اثر افزایش اندازه نمونه با افزایش اندازه انباشته به صورت افزایش احتمال پذیرش انباشته هایی كه دارای كیفیت AQL هستند ظاهر می گردد. احتمال پذیرش برای یك AQL خاص با افزایش اندازه نمونه از حدود 91/0 تا حدود 99/0 تغییر می‎كند. این قسمت از استاندارد از ابتدا تا به حال سوال برانگیز بوده است. بحثی كه در حمایت از استاندارد MIL STD 105E وجود دارد این است كه رد انباشته بزرگ عواقب جدی تری را برای تأمین كننده به همراه دارد تا رد یك انباشته كوچك و اگر احتمال پذیرش در نقطه AQL به اندازه نمونه افزایش یابد آنگاه ریسك اشتباهی رد كردن یا انباشته بزرگ كاهش می یابد.

قیمت فایل فقط 4,500 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن , پایان نامه بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن , مقاله بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن , پروژه بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن , تحقیق بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن , دانلود پایان نامه بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلو

بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن

بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آندسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 90 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 65

پروژه بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن در 65 صفحه ورد قابل ویرایش

قیمت فایل فقط 4,500 تومان

خرید

بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن

 

مقدمه:

صنعت لوازم خانگی یكی از بزرگترین و پرقدمت ترین زیرشاخه ترین صنایع می‎باشد. این صنعت با پیدایش زندگی شهرنشینی بوجود آمد و با رشد و توسعه شهرها و فرهنگ شهر نشینی نیز توسعه یافت. به عبارت دیگر این صنعت مانند اكثر صنایع در رفاه و آسایش و همچنین بهتر زیستن بشر به طور مستقیم نقش دارد.

در ایران نیز صنعت لوازم خانگی بعد از گذشت چندین سال از ورود این محصولات به كشورمان، به صورت كارخانه های مونتاژ بوجود آمد. با سعی و تلاش چندین ساله این شركتها به خودكفایی رسیدند و به تولید زیر مونتاژها پرداختند تا امروز كه اكثر شركتهای تولید لوازم خانگی در كشورمان كوچك و كسب تجربه و دانش فنی لازم پا به عرصه تولید لوازم خانگی گذاشتند. از جمله این شركت ها شركت آبسال است كه در سال 1335 با نام «شركت سهامی لعاب ایران» تاسیس گردید و شروع به تولید محصولات لعابی نظیر بشقاب و كاسه و قوری لعابی نمود. تولید این محصولات تا سال 1343 ادامه یافت و به دنبال طرح توسعه كارخانه و تغییر ساخت تولید ظروف آشپزخانه، از این سال به بعد با تولید اجاق گاز رومیزی و سپس اجاز گاز فردار در زمینه لوازم خانگی به رقابت با دیگر شركتهای داخلی تولید كننده پرداخت. پس از آن اضافه شدن ظرفیت تولید و اجرا طرحهای توسعه، هر ساله بر تنوع محصولات كارخانه افزوده شد و با تولید محصولاتی نظیر بخاری گاز سوز، آبگرمكنهای گازی، اجاق گاز ، كولر آبی و بخاری های نفتی دودكش دار و تشعشتی مادون قرمز و درسالهای اخیر با تولید ماشینهای لباسشویی و كولر پرتابل تمام پلاستیكی در زمره بهترین و معتبرترین شركتهای تولیدی لوازم خانگی ایران قرار گرفت.

به دنبال موفقیتهای چشم گیر شركت درزمینه تولید محصولات خانگی كه بسیاری از آنها به دریافت مهر استاندارد نیز نائل آمدند و همچنین افزایش سرمایه وتولید در سال 1345 به «شركت انیورسال (سهامی خاص) » تغییر نام داد كه د رسال 1355 به «شركت انیورسال (سهامی عام)» و در سال 1362 به نام فعلی یعنی «شركت آبسال (سهامی عام)» تغییر نام یافت.

حال شركت با 500 نفر پرسنل حدود چهار دهه است كه به فعالیت خود ادامه می‎دهد. نكته بازی كه به چشم می خورد این است كه در طی سالیان درازی كه از فعالیت شركت می گذرد، محصولات آن همواره از نظر كیفیت در حد استاندارد عرضه شده است و در سطح كشور به عنوان پیشرو در استاندارد كردن محصولات شناخته شده است. به طوری كه درسالهای اخیر این شركت موفق به اخذ گواهینامه ISO 9002 گردیده و در شرف اخذ گواهینامه CE برای صادرات اروپا می‎باشد. بخشی از محصولات شركت به كشورهای حوزه خلیج فارس، تركیه و كشورهای افریقایی صادرمی شود كه این بازاریابی از طریق شركت در نمایشگاههای منطقه ای انجام پذیرفته است و چندین بار به عنوان شرمت نمونه در بین تولید كنندگان لوازم خانگی شناخته شده است.

وسعت كارخانه بالغ بر 15000 مترمربع می‎باشد و شعبه دیگر آن واقع در شهر صنعتی كاوه، در شهرستان ساوه با وسعتی تقریبا 10 برابر، مراحل تولید لباسشویی را انجام می‎دهد. محصولات تولیدی این شعبه دارای دو نوع دو تایمره 5 كیلویی AD536  و AD738  می‎باشد. البته قسمت عمده ای از قطعات ریز فلزی آن درتهران تولید می‎شود. در ضمن محصولات تولیدی در ساوه برای انبار به تهران انتقال و از آنجا به دست مشتریان می رسد.

 

معرفی واحدهای كارخانه

بخشهای اداری:

در این بخشها كارهای اداری مربوط به شركت انجام می‎شود. معمولاً بخشهای اداری نیز مانند بخشهای خدماتی با بخشهای تولیدی یا به طور مستقیم ارتباط دارند، یا به طور غیرمستقیم. از بخشهایی كه در ارتباط غیرمستقیم با بخشهای تولید هستند می توان اموو مالی ، امور استخدام، امور فروش، اموربازرگانی و امور سهام را نام برد.

توضیح در مورد فعالیتهای این بخشها به دلیل واضح بودن آنها ضروری نمی باشد.

از بخشهایی كه در ارتباط مستقیم بابخشهای تولیدی هستند می‎توان قسمتهای نگهداری و تعمیرات، آزمایشگاه، فنی، كنترل كیفیت ، انبار، تولید اولیه و برنامه ریزی تولید را نام برد كه سه قسمت آخر یعنی انبار و تولید اولیه و برنامه ریزی تولید زیرنظر مدیر تولید فعالیت می كنند.

نگهداری و تعمیرات:

دراین قسمت كارهای مربوط به نگهداری و تعمیرات دستگاههای كارخانه انجام می‎شود. این عملیاتها اكثرا شامل تعمیرات مكانیكی و تعمیرات برقی دستگاه ها می‎باشد كه بعد از خرابی و از كار افتادن دستگاه ها انجام می گردد و هیچ برنامه پیشگیرانه نگهداری و تعمیرات برای جلوگیری از بروز خرابیها وجود ندارد. در ضمن این قسمت علاوه بر كار تعمیر ماشین آلات و تجهیزات به تعمیر قطعات معیوب برخی از محصولات به عنوان خدمات بعد از فروش می پردازد.

كنترل كیفیت: این قسمت علاوه بر این كه مسئول بازرسی و كنترل اقلام خریداری شده توسط شركت و اعلام پذیرش یا رد آنهاست، مسئول كنترل كیفیت محصولات تولیدی و كنترل فرایند تولید در راستای رسیدن به كیفیت بهینه می‎باشد. با توجه به مسئولیتهای این قسمت واحدهای زیر مجموعه این قسمت عبارتند از:

بررسی وضعیت كنترل كیفیت در زمان ساخت كود

مراحل بازبینی و فرمهای مربوطه

الف) مراحل بازرسی

1-   بازرسی و كنترل مواد اولیه.

2-   كنترل و بازرسی خط تولید

3-   كنترل و بازرسی در خط مونتاژ (بازرسی محصول نهایی)

1- بازرسی و كنترل مواد اولیه

برای كنترل مواد اولیه ازروش نمونه برداری 105 E  MIL STD استفاده می‎شود. شرح عملیات بازرسی به شرح زیر است:

مواد و یا قطعات در پالتهای مخصوص منتظر بازرسی قرار می گیرند. با توجه به پارامتر سطح كیفیت پذیرفتن (AQL) سطح بازرسی و نوع بازرسی كه برای هر ماده اولیه یا قطعه خاص توسط واحد كیفیت انتخاب می‎شود و با استفاده از جداول مربوطه به این روش نمونه گیری تعداد نمونه هایی كه باید مورد بارزسی قرار گیرند تعیین می گردد.

فرم مربوطه بازرسی مواد اولیه درصفحه بعد نشان داده دشه است.

همچنین دستورالعمل استفاده از استاندارد MIL STD 105E نیز ذكر خواهد شد.

 

دستور العمل استفاده از استاندارد MIL STD 105E

  1. انتخاب AQL
  2. انتخاب سطح بازرسی
  3. تعیین اندازه انباشته
  4. تعیین حرف كد اندازه نمونه از جدول حروف اندازه نمونه
  5. تعیین نوع طرح نمونه گیری مناسبی جهت استفاده
  6. انتخاب جدول مناسب جهت تعیین طرح مورد نظر
  7. تعیین طرحهای نمونه گیری جهت استفاده تحت شرایط بازرسی نرمال، تنگتر شده و كاسته شده.

جدول زیر حروف كد اندازه نمونه را برای استاندارد MIL STED 105E نشان می‎دهد. جدول 1-2، 1-3 و 1-4 به ترتیب طرحهای یك بار نمونه گیری را برای بازرسی نرمال، تنگ تر شده و كاسته شده در ضمیمه كار نشان می دهند.

 

General Inspection Levels

Special Inspection Levels

Lot or Bathc

III

II

I

S-4

S-3

S-2

S-1

B

C

D

A

B

C

A

A

B

A

A

B

A

A

B

A

A

A

A

A

A

2 to 8

9 to 15

16 to 25

E

F

G

D

E

F

C

C

D

C

C

D

B

C

C

B

B

B

A

B

B

26 to 50

51 to 90

91 to 150

H

J

K

G

H

J

E

F

G

E

E

F

D

D

E

C

C

C

B

B

C

151 to 280

281 to 500

501 to 1200

L

M

N

K

L

M

H

J

K

G

G

H

E

F

F

D

D

D

C

C

C

1201 to 3200

3201 to 10000

1001 to 35000

P

Q

R

N

P

Q

L

M

N

J

J

K

G

G

H

E

E

E

D

D

D

35001 to 150000

150001 to 500000

500001 and over

به منظور نشان دادن روش استفاده از استاندارد MIL STD 105 E ، فرض كنید محصولی در انباشته های به اندازه N=200 مورد بازرسی قرار می‎گیرد.

سطح كیفیت قابل قبول %65/0 است با استفاده از استاندارد فوق، طرحهای یك بار نمونه گیری تحت شرایط بازرسی نرمال تعیین می گردد.

برای انباشته های 2000 تایی و سطح بازرسی II از جدول 1-2 برای طرحهای یك بار نمونه گیری تحت شرایط بازرسی نرمال، طرح بازرسی نرمال با اندازه نمونه n=125 عدد پذیرش c=2 و عدد در r=3 حاصل می گردد.

چند نكته:

چند نكته درمهم در مورد استاندارد MIL STD 105E وجود دارد كه باید به آنها اشاره كرد. اول اینكه استاندارد MIL STD 105E ، AQL گرا است.

تنها روشی كه برای كنترل قدرت تمایز طرح نمونه گیری وجود دارد سطح بازرسی است. با تغییر دادن سطح بازرسی قدرت تمایز طرح نمونه گیری تغییرمی كند.

دوم اینكه اندازه نمونه هایی كه در استاندارد MIL STD 105E انتخاب می‎شوند عبارتند از: 2، 3، 5، 8، 13، 20، 32، 50، 80، 125، 200، 315، 500، 80، 1250، 2000، بنابراین، هر اندازه نمونه ای را نمی توان استفاده كرد. از طرف دیگر بین بعضی از اعداد نظیر 125 و 200 و همچنین 200 و 315 فاصله زیادی وجود دارد.

سوم اینكه در استاندارد MIL STD 105E اندازه نمونه ها به اندازه انباشته ها وابسته هستند، به منظور پی بردن به وجود این رابطه، دامنه انباشته ها را در نظر گیرید، نقطه وسط هر یك از محاسبه كنید و لگاریتم اندازه نمونه مربوط به اندازه انباشته را برحسب لگاریتم نقطه وسط دامنه انباشته رسم كنید. نمودار حاصل تقریبا یك خط راست را نشان می‎دهد كه تا رسیدن به n=80 ادامه می یابد و بعد از آن یك خط راست دیگربا شیب كمتر تبدیل می‎شود. بنابراین اندازه نمونه انباشته افزایش می یابد.

برای یك AQL خاص، اثر افزایش اندازه نمونه با افزایش اندازه انباشته به صورت افزایش احتمال پذیرش انباشته هایی كه دارای كیفیت AQL هستند ظاهر می گردد. احتمال پذیرش برای یك AQL خاص با افزایش اندازه نمونه از حدود 91/0 تا حدود 99/0 تغییر می‎كند. این قسمت از استاندارد از ابتدا تا به حال سوال برانگیز بوده است. بحثی كه در حمایت از استاندارد MIL STD 105E وجود دارد این است كه رد انباشته بزرگ عواقب جدی تری را برای تأمین كننده به همراه دارد تا رد یك انباشته كوچك و اگر احتمال پذیرش در نقطه AQL به اندازه نمونه افزایش یابد آنگاه ریسك اشتباهی رد كردن یا انباشته بزرگ كاهش می یابد.

قیمت فایل فقط 4,500 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن , پایان نامه بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن , مقاله بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن , پروژه بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن , تحقیق بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن , دانلود پایان نامه بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلو

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

دانلود (گزارش كارآموزی بررسی و معرفی كارخانه آبسال و ...
4cqila.radikaldl.ir/
دانلود (گزارش كارآموزی بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن)
دانلود (گزارش كارآموزی بررسی و معرفی كارخانه آبسال و ...
shakilbafte.7blog.ir/post/2056
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ه‍.ش. - ما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیم اینک شما با جستجوی ((گزارش كارآموزی بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن)) وارد صفحه ...
برترین پکیج گزارش كارآموزی بررسی و معرفی كارخانه آبسال ...
8os5qo.nikandlc.ir/
برترین پکیج گزارش كارآموزی بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن - دانلود فایل.
کاملترین فایل گزارش كارآموزی بررسی و معرفی كارخانه آبسال ...
deltaefra.meeblog.ir/post/640
۶ روز پیش - با سلام،محصول دانلودی +{{گزارش كارآموزی بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ...
گزارش كارآموزی بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای ...
jahanpardazesh.nisblog.ir/post/360
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ه‍.ش. - با آرزوی بهترینها برای شما عزیزان دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| گزارش كارآموزی بررسی و معرفی كارخانه آبسال و ...
برترین فایل گزارش كارآموزی بررسی و معرفی كارخانه آبسال و ...
38ppjq.abtindls.ir/
برترین فایل گزارش كارآموزی بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن.
کاملترین فایل گزارش كارآموزی بررسی و معرفی كارخانه آبسال ...
5igmk5.abtindls.ir/
کاملترین فایل گزارش كارآموزی بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن.
گزارش كارآموزی بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای ...
faradarsc.madblog.ir/post/937
کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| گزارش كارآموزی بررسی و معرفی كارخانه آبسال و ...
گزارش كارآموزی بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای ...
zeytunipc.yarblog.ir/post/2333
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ ه‍.ش. - محقق گرامی،شما با جستجوی گزارش كارآموزی بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(گزارش كارآموزی ...
گزارش كارآموزی بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای ...
zeytunipc.yarblog.ir/post/1230
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ه‍.ش. - با سلام،محصول دانلودی +{{گزارش كارآموزی بررسی و معرفی كارخانه آبسال و بخشهای مختلف آن}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ...

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ایا از فعالیت وبلاگ راضی هستید
    آمار سایت
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5340
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 88
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 239
  • آی پی دیروز : 68
  • بازدید امروز : 989
  • باردید دیروز : 101
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,473
  • بازدید ماه : 5,906
  • بازدید سال : 44,485
  • بازدید کلی : 581,744