loading...
دانلود تحقیق , پروژه و مقاله
علی کوندری بازدید : 114 پنجشنبه 11 شهریور 1395 نظرات (0)

بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن

بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آندسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 98 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 34

مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن در 34 صفحه ورد قابل ویرایش

قیمت فایل فقط 3,500 تومان

خرید

بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن

 

تاریخچه:

درباره اینكه هنر مدرن دقیقاً از چه زمانی آغاز می‌شود و كدام اثر هنری، سبك هنری، جنبش هنری یا حتی گفتمان هنری را می‌توانیم در توالی زمانی تاریخ هنر، نقطه شروع هنر مدرن بدانیم، اختلاف‌نظرهایی میان مورخان و پژوهشگران هنر وجود دارد. برخی هنر مدرن را حدوداً هنر قرن بیستم می‌دانند و سال 1905، یعنی زمان گشایش نمایشگاه فووها در سالن پاییز در پاریس را نقطه عزیمت خود قرار می‌دهند. برخی دیگر، از جمله كریستوفر ویتكومب، پژوهشگر آمریكایی هنر، معتقدند كه هنر مدرن در دهه 1860 با نمایش تابلوی ناهار در سبزه‌زار اثر ادوارد مانه در سالن مردودهای پاریس آغاز می‌شود و حدوداً تا دهه 1970 ادامه می‌یابد.

اصطلاح هنر مدرن در پیشینه تاریخ‌نگاری هنر در قرون گذشته نیز به كرات به كار رفته است و كاربردش در قرن بیستم به هیچ‌وجه تازگی ندارد. چنینو چنینی (حدود 1370-1440) نقاش فلورانسی در اثری با عنوان كتاب هنر كه در 1437 تألیف كرده است توضیح می‌دهد كه جوتو چگونه نقاشی را «مدرن» ساخته است. جورجو وازاری (1511-1574) نقاش، معمار و تاریخ‌نگار ایتالیایی هنر در 1550 كتابی را با عنوان زندگی هنرمندان تألیف كرد كه تا به امروز به عنوان یكی از معتبرترین منابع اطلاعاتی درباره هنر و هنرمندان دوره رنسانس، مورد رجوع قرار گرفته است. وازاری نیز در این كتاب هنر عصر خویش را هنر «مدرن» می‌خواند. او در این كتاب مهم، كه در واقع الگو و سرمشق بسیاری از مورخان هنر و خاطره‌نویسان دوره‌های بعد قرار گرفته است، بر این اندیشه تكیه می‌كند كه هنر دارای ماهیت تكامل یابنده است و هنرمندان نسل‌های متوالی از دستاوردهای پیشنیان خود بهره‌ می‌گیرند و سیر تكاملی هنر را دنبال می‌كنند. همچنین بد نیست كه بدانیم معیار هنر راستین در نگاه وازاری، تقلید مخلصانه و شورمندانه طبیعت است كه باید با مهارت دستان هنرمند و قالب آرمانی (یا فرم ایده‌آل)ی كه پیشاپیش در ذهن او شكل گرفته است به تحقق درآید.

آنچه را كه وازاری معیار هنر راستین می‌داند بازتابنده دیدگاه مسلط در فضای هنری رنسانس است. این معیار در دوره‌های بعد نیز همچنان اعتبار خود را حفظ می‌كند و در قرن هجدهم، اساس نظریه‌پردازی‌های نوین فلسفی درباره چیستی هنر و به تبع آن، تعریف هنر واقع می‌شود. شارل ‌باتو، روحانی و متفكر فرانسوی، در 1746 مقاله مهم و دوران‌سازی را با عنوان هنرهای زیبا تحویل شده به اصلی واحد به رشته تحریر درمی‌آورد و «نظام مدرن هنرها» را براساس همان اصل واحد تدوین می‌كند. این اصل واحد یا مشترك هنرهای زیبا چیزی جز «تقلید از طبیعت زیبا» نیست. نظریه تقلید طبیعت یا بازنمایی واقعیت قابل شناخت تا ‎آغاز نیمه دوم قرن نوزدهم نافذیت خود را حفظ می‌كند و تا آن زمان همچون گفتمانی مسلط بر همه جنبش‌های هنر بصری سایه‌افكن است.

تحولات بزرگی كه در نیمه دوم قرن نوزدهم در سه حوزه فناوری (از جمله اختراع و تكامل صنعت و هنر عكاسی از 1839 به بعد و تكامل سیستم‌های ارتباطی) علم و فلسفه، و نیز اقتصاد و سیاست صورت می‌گیرند عمیقاً جهان‌بینی هنرمندان را تحت تأثیر قرار می‌دهند. این تحولات هم وضعیت مادی هنرمندان را دگرگون می‌سازند و هم بر ارزش‌ها و آرمان‌های معنوی آنها تأثیر می‌گذارند. نظام جدید ترویج، عرضه و فروش آثار هنری، آزادی نویافته‌ای را برای هنرمندان به ارمغان می‌آورد. هنرمندان اكنون بعد از قرن‌ها وابستگی به حامیان از جمله پادشاهان،‌ شهریاران، پاپ‌ها و اسقفان‌ و اشراف هنردوست و هنرپرور، خود را آزاد احساس می‌كنند وبر پای خود می‌ایستند. ولی آزادی همیشه با مسئولیت ملازمه دارد. هنرمند در این روزگار دیگر آن هنرمندی نیست كه در قصرهای مدیچی، فیلیپ، چارلز و لویی به سر برد و یا به ولی‌نعمتان خود در كلیسا و نهادهای حكومتی تكیه كند و به زعم جورجو وازاری، با بهره‌گیری از دستاوردهای اسلاف خود، سیر تكاملی هنر را پی بگیرد و با مهارت هر چه بیشتر «طبیعت زیبا» را تقلید كند. هنرمند اكنون باید با آگاهی‌ها و آزادی‌های نویافته خویش، زیست بوم خود را از نو بنگرد، باطن خویش را بكاود و كاشف افق‌های نوینی در عرصه برونی حیات باشد. در چنین فضایی، هنرمند نه تنها به جست و جو و ابتكار مضامین بدیع و یافتن نكته‌های نغز در لایه‌های مغفول زندگی فردی و اجتماعی می‌پردازد بلكه عمیقاً خود را نیازمند جستن و پروراندن زبان و بیان و قالبی نو احساس می‌كند.

بنابراین هنرمند، به ویژه هنرمند تجسمی، می‌بایست خود را از قید سنت‌های ریشه‌دار و آیین‌های قوام گرفته هنر كلاسیك و آكادمیك رها می‌ساخت و معیارها و هنجارهای آن را به چالش می‌گرفت. چه گفتن و چگونه گفتن، هر دو می‌بایست نو می‌شدند. این چرخش گفتمانی، هر چند حاصل تحولات كلان نیمه دوم قرن نوزدهم در حوزه‌های فلسفه و علم و فناوری، اقتصاد و سیاست، و روابط اجتماعی بود، شخصیت‌هایی به طور اخص در میان خود هنرمندان و خارج از جامعه هنری در زمینه‌سازی و شكل‌گیری آن، نقشی برجسته داشته‌اند. نیچه، كروچه، برگسون، داستایوسكی، اسكار وایلد، والتر پیتر، گویا، كوربه، ترنر، رودن و بالاخره فروید از جمله این بزرگانند. البته ناگفته نگذارم كه كلمنت گرینبرگ، منتقد نامدار آمریكایی، ریشه هنر مدرن را در فلسفه كانت و به طور اخص در نقد سوم او می‌جوید و آن را شالوده اصلی آموزه‌هایی چون اصالت زیباشناسی، هنر برای هنر و خودمختاری هنر و جز اینها می‌داند.

 

 

- میز چوبی یا تنه‌ی درخت:

یك میز چوبی یا به جای آن می‌توان از تنه‌ی درخت به ارتفاع یك متر و بیست یا بیشتر- بستگی به راحتی قلمزن- استفاده كرد.

چنانچه سطح چوبی یا تنه‌ی درخت به طرف قملزن اندكی شیب داشته باشد- مثلاً شیب 10 تا 15 درجه- قلمزن بر كار مسلط‌تر خواهد بود.

سطح میز یا تنه‌ی درخت باید به اندازه‌ای باشد كه بتوان حداقل یك حجم 30* 30 سانتی‌متر را روی آن به راحتی قرار داد.

4- چكش:

چكش در قلمزنی دارای ویژگی و ظرافت تكنیكی خاصی است كه در كیفیت اكر اثر مستقیم دارد. شكل، وزن و اندازه‌ی آن كاملاً با نوع و میزان كار مرتبط می‌باشد ولی در هر حال دارای مشخصات عمومی ذیل می‌باشد:

-         وزن آن بین 250 تا 300 گرم است.

-         نوك آن باریك و پهن می‌باشد. به نحوی كه در مواردی بتوان از آن به عنوان یك قلم‌ گرد استفاده كرد.

از چكش باید بتوان برای صاف ركدن برخی از ناهمواری‌های روی فلز استفاده كرد. همچنین باید حالت لنگری در هنگام نواختن ضربه داشته باشد. این حالت بستگی به محل اتصال دسته با چكش دارد. باریكی محل اتصال با چكش درایجاد لرزه و لنگر به هنگام كار نقش مهمی دارد و می‌توان نواخت ضربه را با آن، بهتر تنظیم كرد. به نحوی كه بتوان چند ضربه‌ی بسیار سریع و یكسان در زمانی كوتاه و در یك نقطه نواخت.

هر قدر نیاز ما به زیر و رو كردن یا برجسته‌ كردن كار بیشتر باشد باید وزن چكش هم بیشتر گردد تا هم در مقدار انرژی و هم در دقت كار مؤثرتر باشد.

معمولاً هر قلمزن به چند چكش فلزی نیاز دارد ولی یك چكش نقش اصلی را ایفا می‌كند؛ كه اصطلاحاً «قلق» آن در دست قلمزن است و بیشترین كاربرد را برای قلمزن دارد.

چكش‌ها از لحاظ فرم و شكل دارای تنوع می‌باشند كه متناسب با نیاز قلمزن ساخته می‌شود. برای قلمزن، نوع چكش از لحاظ جنس از اهمیت بیشتری برخوردار است تا فرم آن. چكش‌ها از جنس فلز، چوب و پلاستیك می‌باشند كه هر یك كاربرد خاصی دارد.

بیشترین كاربرد مربوط به چكش فلزی 250 تا 300 گرمی است. چكش چوبی برای صاف كردن و فرم دادن به فلز، به ویژه مس استفاده می‌شود[1]. كاربرد چكش پلاستیكی مشابه چكش چوبی است. (تصویر شماره‌ی 1)

5- انواع قلم:

قلم‌ها در قلمزنی بسیار متنوع می‌باشند؛ و از فلزی سخت مثل فولاد ساخته می‌شوند كه عموماً به شكل مفتول در اندازه‌ها و قطرهای گوناگون است. (تصویر شماره‌ی 2) كاربردی‌ترین قلم‌ها در قلمزنی شامل قلم‌های بدون آج و آج‌دار می‌باشند. قلم‌های بدون آج، قلم‌های ساده و قلم‌های آج‌دار، قلم‌های با اشكال گوناگون در روی نوك آنها می‌باشند.

 

فهرست مطالب

 

عنوان                                                                                                              صفحه

فصل اول (تاریخچه)

تاریخچه................................................................................................................. 2

فصل دوم (ابزار و مواد قلمزنی)

لوح مسی................................................................................................................ 13        

خواص فیزیكی مس............................................................................................... 13

خواص مكانیكی مس.............................................................................................. 13

قیر......................................................................................................................... 14

میزچوبی یا تنه‌ی درخت........................................................................................ 15

چكش..................................................................................................................... 15

انواع قلم................................................................................................................. 16

رنده....................................................................................................................... 19

مشعل..................................................................................................................... 19

تیزاب..................................................................................................................... 19

بورس سیمی.......................................................................................................... 19

خاك اره................................................................................................................. 19

فصل سوم (شرح طرح كار)

شرح طرح كار........................................................................................................ 21

فصل چهارم (شرح انجام كار)

قیرگذاری............................................................................................................... 24

پیاده كردن طرح روی كار..................................................................................... 25

نیم بر كردن........................................................................................................... 25

برجسته كاری........................................................................................................ 25

رنده كاری............................................................................................................. 26

روسازی................................................................................................................ 26

جدا كردن فلز از قیر.............................................................................................. 27

پرداخت.................................................................................................................. 29

خشك كردن كار.................................................................................................... 29

پتینه‌ی كار............................................................................................................. 30

فهرست منابع و ماخذ............................................................................................ 31

 

قیمت فایل فقط 3,500 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن , تحقیق بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن , پروژه بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن , مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن , دانلود تحقیق بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن

بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آندسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 98 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 34

مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن در 34 صفحه ورد قابل ویرایش

قیمت فایل فقط 3,500 تومان

خرید

بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن

 

تاریخچه:

درباره اینكه هنر مدرن دقیقاً از چه زمانی آغاز می‌شود و كدام اثر هنری، سبك هنری، جنبش هنری یا حتی گفتمان هنری را می‌توانیم در توالی زمانی تاریخ هنر، نقطه شروع هنر مدرن بدانیم، اختلاف‌نظرهایی میان مورخان و پژوهشگران هنر وجود دارد. برخی هنر مدرن را حدوداً هنر قرن بیستم می‌دانند و سال 1905، یعنی زمان گشایش نمایشگاه فووها در سالن پاییز در پاریس را نقطه عزیمت خود قرار می‌دهند. برخی دیگر، از جمله كریستوفر ویتكومب، پژوهشگر آمریكایی هنر، معتقدند كه هنر مدرن در دهه 1860 با نمایش تابلوی ناهار در سبزه‌زار اثر ادوارد مانه در سالن مردودهای پاریس آغاز می‌شود و حدوداً تا دهه 1970 ادامه می‌یابد.

اصطلاح هنر مدرن در پیشینه تاریخ‌نگاری هنر در قرون گذشته نیز به كرات به كار رفته است و كاربردش در قرن بیستم به هیچ‌وجه تازگی ندارد. چنینو چنینی (حدود 1370-1440) نقاش فلورانسی در اثری با عنوان كتاب هنر كه در 1437 تألیف كرده است توضیح می‌دهد كه جوتو چگونه نقاشی را «مدرن» ساخته است. جورجو وازاری (1511-1574) نقاش، معمار و تاریخ‌نگار ایتالیایی هنر در 1550 كتابی را با عنوان زندگی هنرمندان تألیف كرد كه تا به امروز به عنوان یكی از معتبرترین منابع اطلاعاتی درباره هنر و هنرمندان دوره رنسانس، مورد رجوع قرار گرفته است. وازاری نیز در این كتاب هنر عصر خویش را هنر «مدرن» می‌خواند. او در این كتاب مهم، كه در واقع الگو و سرمشق بسیاری از مورخان هنر و خاطره‌نویسان دوره‌های بعد قرار گرفته است، بر این اندیشه تكیه می‌كند كه هنر دارای ماهیت تكامل یابنده است و هنرمندان نسل‌های متوالی از دستاوردهای پیشنیان خود بهره‌ می‌گیرند و سیر تكاملی هنر را دنبال می‌كنند. همچنین بد نیست كه بدانیم معیار هنر راستین در نگاه وازاری، تقلید مخلصانه و شورمندانه طبیعت است كه باید با مهارت دستان هنرمند و قالب آرمانی (یا فرم ایده‌آل)ی كه پیشاپیش در ذهن او شكل گرفته است به تحقق درآید.

آنچه را كه وازاری معیار هنر راستین می‌داند بازتابنده دیدگاه مسلط در فضای هنری رنسانس است. این معیار در دوره‌های بعد نیز همچنان اعتبار خود را حفظ می‌كند و در قرن هجدهم، اساس نظریه‌پردازی‌های نوین فلسفی درباره چیستی هنر و به تبع آن، تعریف هنر واقع می‌شود. شارل ‌باتو، روحانی و متفكر فرانسوی، در 1746 مقاله مهم و دوران‌سازی را با عنوان هنرهای زیبا تحویل شده به اصلی واحد به رشته تحریر درمی‌آورد و «نظام مدرن هنرها» را براساس همان اصل واحد تدوین می‌كند. این اصل واحد یا مشترك هنرهای زیبا چیزی جز «تقلید از طبیعت زیبا» نیست. نظریه تقلید طبیعت یا بازنمایی واقعیت قابل شناخت تا ‎آغاز نیمه دوم قرن نوزدهم نافذیت خود را حفظ می‌كند و تا آن زمان همچون گفتمانی مسلط بر همه جنبش‌های هنر بصری سایه‌افكن است.

تحولات بزرگی كه در نیمه دوم قرن نوزدهم در سه حوزه فناوری (از جمله اختراع و تكامل صنعت و هنر عكاسی از 1839 به بعد و تكامل سیستم‌های ارتباطی) علم و فلسفه، و نیز اقتصاد و سیاست صورت می‌گیرند عمیقاً جهان‌بینی هنرمندان را تحت تأثیر قرار می‌دهند. این تحولات هم وضعیت مادی هنرمندان را دگرگون می‌سازند و هم بر ارزش‌ها و آرمان‌های معنوی آنها تأثیر می‌گذارند. نظام جدید ترویج، عرضه و فروش آثار هنری، آزادی نویافته‌ای را برای هنرمندان به ارمغان می‌آورد. هنرمندان اكنون بعد از قرن‌ها وابستگی به حامیان از جمله پادشاهان،‌ شهریاران، پاپ‌ها و اسقفان‌ و اشراف هنردوست و هنرپرور، خود را آزاد احساس می‌كنند وبر پای خود می‌ایستند. ولی آزادی همیشه با مسئولیت ملازمه دارد. هنرمند در این روزگار دیگر آن هنرمندی نیست كه در قصرهای مدیچی، فیلیپ، چارلز و لویی به سر برد و یا به ولی‌نعمتان خود در كلیسا و نهادهای حكومتی تكیه كند و به زعم جورجو وازاری، با بهره‌گیری از دستاوردهای اسلاف خود، سیر تكاملی هنر را پی بگیرد و با مهارت هر چه بیشتر «طبیعت زیبا» را تقلید كند. هنرمند اكنون باید با آگاهی‌ها و آزادی‌های نویافته خویش، زیست بوم خود را از نو بنگرد، باطن خویش را بكاود و كاشف افق‌های نوینی در عرصه برونی حیات باشد. در چنین فضایی، هنرمند نه تنها به جست و جو و ابتكار مضامین بدیع و یافتن نكته‌های نغز در لایه‌های مغفول زندگی فردی و اجتماعی می‌پردازد بلكه عمیقاً خود را نیازمند جستن و پروراندن زبان و بیان و قالبی نو احساس می‌كند.

بنابراین هنرمند، به ویژه هنرمند تجسمی، می‌بایست خود را از قید سنت‌های ریشه‌دار و آیین‌های قوام گرفته هنر كلاسیك و آكادمیك رها می‌ساخت و معیارها و هنجارهای آن را به چالش می‌گرفت. چه گفتن و چگونه گفتن، هر دو می‌بایست نو می‌شدند. این چرخش گفتمانی، هر چند حاصل تحولات كلان نیمه دوم قرن نوزدهم در حوزه‌های فلسفه و علم و فناوری، اقتصاد و سیاست، و روابط اجتماعی بود، شخصیت‌هایی به طور اخص در میان خود هنرمندان و خارج از جامعه هنری در زمینه‌سازی و شكل‌گیری آن، نقشی برجسته داشته‌اند. نیچه، كروچه، برگسون، داستایوسكی، اسكار وایلد، والتر پیتر، گویا، كوربه، ترنر، رودن و بالاخره فروید از جمله این بزرگانند. البته ناگفته نگذارم كه كلمنت گرینبرگ، منتقد نامدار آمریكایی، ریشه هنر مدرن را در فلسفه كانت و به طور اخص در نقد سوم او می‌جوید و آن را شالوده اصلی آموزه‌هایی چون اصالت زیباشناسی، هنر برای هنر و خودمختاری هنر و جز اینها می‌داند.

 

 

- میز چوبی یا تنه‌ی درخت:

یك میز چوبی یا به جای آن می‌توان از تنه‌ی درخت به ارتفاع یك متر و بیست یا بیشتر- بستگی به راحتی قلمزن- استفاده كرد.

چنانچه سطح چوبی یا تنه‌ی درخت به طرف قملزن اندكی شیب داشته باشد- مثلاً شیب 10 تا 15 درجه- قلمزن بر كار مسلط‌تر خواهد بود.

سطح میز یا تنه‌ی درخت باید به اندازه‌ای باشد كه بتوان حداقل یك حجم 30* 30 سانتی‌متر را روی آن به راحتی قرار داد.

4- چكش:

چكش در قلمزنی دارای ویژگی و ظرافت تكنیكی خاصی است كه در كیفیت اكر اثر مستقیم دارد. شكل، وزن و اندازه‌ی آن كاملاً با نوع و میزان كار مرتبط می‌باشد ولی در هر حال دارای مشخصات عمومی ذیل می‌باشد:

-         وزن آن بین 250 تا 300 گرم است.

-         نوك آن باریك و پهن می‌باشد. به نحوی كه در مواردی بتوان از آن به عنوان یك قلم‌ گرد استفاده كرد.

از چكش باید بتوان برای صاف ركدن برخی از ناهمواری‌های روی فلز استفاده كرد. همچنین باید حالت لنگری در هنگام نواختن ضربه داشته باشد. این حالت بستگی به محل اتصال دسته با چكش دارد. باریكی محل اتصال با چكش درایجاد لرزه و لنگر به هنگام كار نقش مهمی دارد و می‌توان نواخت ضربه را با آن، بهتر تنظیم كرد. به نحوی كه بتوان چند ضربه‌ی بسیار سریع و یكسان در زمانی كوتاه و در یك نقطه نواخت.

هر قدر نیاز ما به زیر و رو كردن یا برجسته‌ كردن كار بیشتر باشد باید وزن چكش هم بیشتر گردد تا هم در مقدار انرژی و هم در دقت كار مؤثرتر باشد.

معمولاً هر قلمزن به چند چكش فلزی نیاز دارد ولی یك چكش نقش اصلی را ایفا می‌كند؛ كه اصطلاحاً «قلق» آن در دست قلمزن است و بیشترین كاربرد را برای قلمزن دارد.

چكش‌ها از لحاظ فرم و شكل دارای تنوع می‌باشند كه متناسب با نیاز قلمزن ساخته می‌شود. برای قلمزن، نوع چكش از لحاظ جنس از اهمیت بیشتری برخوردار است تا فرم آن. چكش‌ها از جنس فلز، چوب و پلاستیك می‌باشند كه هر یك كاربرد خاصی دارد.

بیشترین كاربرد مربوط به چكش فلزی 250 تا 300 گرمی است. چكش چوبی برای صاف كردن و فرم دادن به فلز، به ویژه مس استفاده می‌شود[1]. كاربرد چكش پلاستیكی مشابه چكش چوبی است. (تصویر شماره‌ی 1)

5- انواع قلم:

قلم‌ها در قلمزنی بسیار متنوع می‌باشند؛ و از فلزی سخت مثل فولاد ساخته می‌شوند كه عموماً به شكل مفتول در اندازه‌ها و قطرهای گوناگون است. (تصویر شماره‌ی 2) كاربردی‌ترین قلم‌ها در قلمزنی شامل قلم‌های بدون آج و آج‌دار می‌باشند. قلم‌های بدون آج، قلم‌های ساده و قلم‌های آج‌دار، قلم‌های با اشكال گوناگون در روی نوك آنها می‌باشند.

 

فهرست مطالب

 

عنوان                                                                                                              صفحه

فصل اول (تاریخچه)

تاریخچه................................................................................................................. 2

فصل دوم (ابزار و مواد قلمزنی)

لوح مسی................................................................................................................ 13        

خواص فیزیكی مس............................................................................................... 13

خواص مكانیكی مس.............................................................................................. 13

قیر......................................................................................................................... 14

میزچوبی یا تنه‌ی درخت........................................................................................ 15

چكش..................................................................................................................... 15

انواع قلم................................................................................................................. 16

رنده....................................................................................................................... 19

مشعل..................................................................................................................... 19

تیزاب..................................................................................................................... 19

بورس سیمی.......................................................................................................... 19

خاك اره................................................................................................................. 19

فصل سوم (شرح طرح كار)

شرح طرح كار........................................................................................................ 21

فصل چهارم (شرح انجام كار)

قیرگذاری............................................................................................................... 24

پیاده كردن طرح روی كار..................................................................................... 25

نیم بر كردن........................................................................................................... 25

برجسته كاری........................................................................................................ 25

رنده كاری............................................................................................................. 26

روسازی................................................................................................................ 26

جدا كردن فلز از قیر.............................................................................................. 27

پرداخت.................................................................................................................. 29

خشك كردن كار.................................................................................................... 29

پتینه‌ی كار............................................................................................................. 30

فهرست منابع و ماخذ............................................................................................ 31

 

قیمت فایل فقط 3,500 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن , تحقیق بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن , پروژه بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن , مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن , دانلود تحقیق بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

برترین پکیج مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن - ...
8bwxi.abtindls.ir/
برترین پکیج مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن - دانلود فایل.
دانلود (مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن) - نقشینه ...
naghshinetorang.pishroblog.ir/Post/1397
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ه‍.ش. - سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. اینک شما با جستجوی ((مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -مقاله بررسی هنر قلم ...
دانلود (مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن) - استاد آنلاین
ostad.pishroblog.ir/Post/8407
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ه‍.ش. - سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. اینک شما با جستجوی ((مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -مقاله بررسی هنر قلم ...
برترین پکیج مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن ... ...
deltaefra.meeblog.ir/post/364
۶ روز پیش - هموطنان گرامی سلام.وقت بخیر با سلام،محصول دانلودی +{{مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک ...
فروش دانلودی مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن - ...
shakilbafte.meeblog.ir/post/2595
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ه‍.ش. - به صفحه دانلود فایل(مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{مقاله ...
دانلود بورد » برترین پکیج مقاله بررسی هنر قلم زنی و ...
downloadbord.ir/برترین-پکیج-مقاله-بررسی-هنر-قلم-زنی-و-چگ/
لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم محقق گرامی،شما با جستجوی مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(مقاله بررسی هنر قلم زنی ...
دانلود مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن -کامل و جامع - ...
sadafnaab.blogroom.ir/post/1219
۸ مرداد ۱۳۹۵ ه‍.ش. - دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید نام محصول دانلودی: مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی مقاله بررسی ...
مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن
morvatarh.blogroom.ir/post/505
۲۷ تیر ۱۳۹۵ ه‍.ش. - لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم اینک شما با جستجوی ((مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -مقاله بررسی ...
دانلود مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن -کامل و جامع - ...
padidehonarac.aslblog.ir/post/2473
سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. نام محصول دانلودی: مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام ...
دانلود مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن -کامل و جامع - ...
webifun.webilion.ir/2016/07/26/دانلود-مقاله-بررسی-هنر-قلم-زنی-و-چگونگی/
۵ مرداد ۱۳۹۵ ه‍.ش. - سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. نام محصول دانلودی: مقاله بررسی هنر قلم زنی و چگونگی انجام آن درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی. مقاله بررسی هنر قلم ...

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ایا از فعالیت وبلاگ راضی هستید
    آمار سایت
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5340
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 58
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 141
  • آی پی دیروز : 68
  • بازدید امروز : 336
  • باردید دیروز : 101
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 820
  • بازدید ماه : 5,253
  • بازدید سال : 43,832
  • بازدید کلی : 581,091