loading...
دانلود تحقیق , پروژه و مقاله
علی کوندری بازدید : 164 سه شنبه 09 شهریور 1395 نظرات (0)

بررسی موضوع حقوق کودک

بررسی موضوع حقوق کودکدسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 404 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 137

با توجه به این كه طبق اصول اعلام شده در منشور سازمان ملل متحد، شالودة آزادی، عدالت و صلح جهانی همانا به رسمیت شناختن منزلت ذاتی و حقوق مساوی و غیر قابل انكار همة اعضای خانوادة بشری است

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

بررسی موضوع حقوق کودک

 

مقدمه

با توجه به این كه طبق اصول اعلام شده در منشور سازمان ملل متحد، شالودة آزادی، عدالت و صلح جهانی همانا به رسمیت شناختن منزلت ذاتی و حقوق مساوی و غیر قابل انكار همة اعضای خانوادة بشری است.

با در نظر داشتن این كه مردم ملل متحد اعتماد خود به حقوق اساسی بشر و منلزت و ارزش انسان را در منشور سازمان ملل متحد مورد تأیید مجدد قرار داده اند و عزم راسخ دارند، رشاد اجتماعی و سطح زندگی بهتر توأم با ازادی گسترده تر را ترویج نمایند، با اذعان به این كه سازمان ملل متحد در اعلامیه جهانی حقوق بشر و در میثاق‌های بین المللی مربوط به حقوق بشر اعلام موافقت نموده است كه همگان بدون هرگونه تبعیضی از نظر نژاد، رنگ، جنسیت، زبان، مذهب، عقاید سیاسی و دیگر عقاید، منشأ ملی یا اجتماعی، دارایی، تولد یا سایر خصوصیات سزاوار كلیه حقوق و ازادی های مندرج در اسناد مذكور هستند. با یاداوری این كه سازمان ملل متحد در اعلامیه جهانی حقوق بشر اعلام نموده است، دوران كودكی مستلزم مراقبت و مساهدت ویژه می باشد. با اعتقاد به این كه خانواده با عنوان گروه بنیادین جامعه و محیط طبیعی رشد و رفاه كلیة اعضای آن و به ویژه كودكان باید از حمایت و مساعدت لازم برخوردار شود به نحوی كه بتواند مسئولیت هایی را در جامعه كاملاً بر عهده گیرد.

با اذعان به این كه كودك برای رشد كامل و هماهنگ شخصیت خود باید در محیط خانوادگی و رفتار (مملو) از خوشبختی، محبت و رشد یابد با توجه به این كه كودك باید برای زندگی فردی در اجتماع آمادگی كامل پیدا كند و در سایة آرمان های اعلام شده در منشور سازمان متحد و به ویژه صلح عزت مدارا، آزادی، برابری و همبستگی بزرگ شود. با در نظر داشتن این كه ضرورت مراقبت ویژه برای كودك اعلامیة حقوق شنو مورخ 1924 و در اعلامیه حقوق كودك مصوب مجمع عمومی در بیستم نوامبر 1959 تصریح گردید و در اعلامیه جهانی حقوق بشر و در میثاق اجتماعی و فرهنگی و به ویژه ماده 10) و در اساسنامه ها و اسناد سازمانهای تخصصی و سازمانهای بین المللی مرتبط با رفاه كودكان به رسمیت شناخته شده است با در نظر داشتن این كه همان گونه كه در اعلامیه حقوق كودك تصریح گردید (و كودك) دلیل عدم رشد كامل جسمی و ذهنی، قبل از تولد و نیز پس از آن نیازمند و محافظت و مراقبت ویژه از جمله حمایت حقوقی مناسب است. با یادآوری مفاد اعلامیه اصول احتمالی و حقوقی مربوط به حمایت و رفاه كودك با اشاره خاصی به امر نگهداری توسط خانوادة جایگزین، فرزند خوانگی ملی و بین المللی مقررات سازمان مبتنی بر خداقل ضوابط برای دادرسی ویژه كودكان (مقررات پكن) و اعلامیه حمایت از زنان و كودكان در شرایط اضطراری و مخاصمات مسلحانه، با اذعان به این كه در تمام كشورهای جهان كودكانی هستند در شرایط فوق العاده دشوار زندگی می كنند و این گونه نیازمند توجه ویژه می باشند.

 

با تقدیر و تشكر فراوان از آقای یعقوبی

 

فهرست

 

فصل اول

مقدمه

سؤال اصلی

فرضیه ها

اهداف تحقیق

روش تحقیق

موانع و مشكلات و محدودیتهای تحقیق

 

 

فرضیه:آیا در كتابهای ابتدایی و راهنمایی مطالبی از كنوانسیون حقوق كودك به كار رفته شده است یا خیر؟

در كتب خارجی ابتدایی و راهنمایی می توان بندهایی از كنوانسیون حقوق كودك را پیدا كرد كه با كنوانسیون تطابق دارد؟

 

مقدمه

در ترم آخر دورة كاردانی و آشنا شدن با كنوانسیون حقوق كودك و آگاهی به اینكه كشورهای مختلف با نژاد، رنگ، زبان و مذاهب متفاوت گرد آمدند و برای بی گناه ترین مخلوق خدا قوانینی را با نام حقوق به رسمیت شناخته اند تا از ظن و سوء استفاده ها و سكنجه های افرادیكه به خود اجازه می دهند تا با پاكترین و معصوم ترین بندة خدا چنین رفتاری داشته باشند برخورد جدی می شود و در صورت لزوم محاكمه.

و یا والدینی كه به هر طریقی با كودكشان آنگونه كه باید و شاید رفتار نمی كنند و از جهت آموزشی، رسیدگی لازم به عمل نمی آورند و یا بدلیل عدم امكانات مالی كودكشان از حق برخورداری از آموزش و پرورش محروم است و این قوانین تضمیم می نماید كه كودك به تمام حق و حقوق خودش برسد و به این منظور به وی كمك‌های شایانی می شود و كشورهای عضو كنوانسیونهای حقوق كودك نیز چنین تضمین كرده اند. حال آنكه چگونه، چطور و به چه اندازه به این امر اهمیت داده و عمل می كنند.

این نوشته مشتمل بر 6 فصل می باشد كه بنا به ضرورت مطالبی در آن گنجانده شده است در فصل اول سؤالات اصلی مطرح می شوند. سپس فرضیه اصلی بیان شده و به دنبال آن پیشنهادهایی كه برای نتیجة تحقیق زده شد. فرضیه های فرعی را بوجود آوردند فرضیه ها و سؤال اصلی ما را در تعیین اهداف مورد نظر راهنمایی، و در اهداف تحقیق هدفهای كلی را بیان نمودیم.

انتخاب روش تحقیق، ارتباط مستقیمی به موضوع تحقیق دارد و در آن بیان می شود كه برای موضوع انتخابی چه روشی مناسب تر است. و سپس موانع و مشكلات و محدودیتهای روش تحقیق بیان شده است.

در فصل دوم، وضعیت حقوق كودك در نظام جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه و نقد و بررسی قرار گرفته، سپس دستگاهها و سازمانهای دولتی كه مسؤولیت اجرای قوانین و مقررات مذكور را رب عهده دارند و اقداماتی كه در رابطه با كودك انجام داده یا می دهند مطالعه شده و در پایان فصل دوم سازمانهای دولتی فعال در زمینه حقوق كودك، ظرفیتهای آنها و مشاركتی كه می توانند در حمایت از كودك، نهاد ملی داشته باشند تعیین شده است.

در فصل سوم، كنوانسیون حقوق كودك و فصل چهارم مبانی حقوق كودك و اعلامیه جهانی حقوق كودك و در فصل پنجم، محتوای تحقیق قرار گرفته است.

و در فصل ششم، نتیجه ای كه از این تحقیق بدست آمده بیان شده است.

 

سؤال اصلی

1-آیا در كتابهای فارسی ابتدایی و راهنمایی از مندرجات كنوانسیون حقوق كودك استفاده شده است؟

2-در كتب فارسی ابتدایی و راهنمایی بندهایی را می توان پیدا كرد كه با كنوانسیون تطابق دارد.

فرضیه اصلی

تطابق كنوانسیون حقوق كودك با كتب فارسی ابتدایی و راهنمایی

فرضیة فرعی

1-در كتب فارسی كنوانسیون گنجانده شده است.

2-برنامه ریزان كتب فارسی ابتدایی و راهنمایی در هنگام نوشتن كاملاً به مفاد كنوانسیون اشراف داشته اند.

3-از طریق آموزش كتب فارسی كودكان نسبت به حقوق خود اطلاعات كسب می‌كنند.

4-مدرسان كتب فارسی، چه حد از كنوانسیون حقوق كودك آگاهی دارند.

5-مدرسان كتب فارسی تا چه حد از مندرجات كنوانسیون در كار خویش لحاظ می‌كنند.

از مهمترین اهدافی كه در تهیه و تدوین این پروژه به دنبال آنها بودیم. بررسی مندرجات كنوانسیون حقوق كودك و تطابق آن با كتب فارسی ابتدایی و راهنمایی بوده است كه البته این هدف به دنبال خود اهدافی را به همراه داشته است كه می توان به این موارد اشاره كرد:

در كتب فارسی، كنوانسیون حقوق كودك گنجانده شده است و برنامه ریزان كتب فارسی ابتدایی و راهنمایی در هنگام نوشتن تا چه مقدار به مفاد كنوانسیون اشراف داشته اند. بیشترین تلاش و تفحص ها در حول و حوش این اهداف بوده است و پس از تحقیق در این زمینه اطلاعات بدست آمده را در این پروژه گنجانیدم.

 


روش تحقیق

پس از انتخاب موضوع و تعیین و مشخص كردن اهدافی كه ما را در این پروژه همراهی می كردند، در گفتگوئی كه اعضای گروه با یكدیگر داشتند به این نتیجه رسیده شد كه بنا به موضوع تحقیق و با اشراف به روشهای مختلف تحقیق و با توجه به زمانی كه در اختیار داشتیم. روش كتابخانه ای، روش مناسبی بود كه می توانست ما را در تهیه منابع مورد نظر یاری نماید. پس از آن شروع به تقسیم بندی و مشخص نمودن كل محتوای تحقیق نمودیم و پس از تقسیم كار و جمع آوری اطلاعات مورد نظر، در ابتدا مطالبی كه در رابطه با وشعیت حقوق كودك در ایران را كه بدست آورده بودیم در فصل دوم قرار دادیم و بعد از بحث و گفتگو كه بین اعضای گروه به عمل آمد. تصمیم بر آن شد كه در فصل سوم كنوانسیون حقوق كودك را قرار دهیم و یكی از مشكلات ما عدم دسترسی به كنوانسیون حقوق كودك بود كه پس از مطرح نمودن این مسأله با استاد راهنما ایشان همكاریهای فراوانی با ما نمودند كه به نوبة خود باید از ایشان تقدیر و تشكر نمود.

بعد از جستجو و جمع آوری مطالبی كه در رابطه با مبانی حقوق كودك و اعلامیه جهانی حقوق كودك به عمل آمد آنها را در فصل چهارم گنجاندم و محتوای تحقیق را در فصل پنجم قرار دادیم.

محتوای تحقیق، تطابق كنوانسیون حقوق كودك با كتب فارسی ابتدائی و راهنمائی است و از مشكلات دیگر عدم دسترسی به كتب فارسی ابتدایی و راهنمایی بود. البته با توجه به حس همكاری و مسئولیت گروه، تعداد كتابهای مورد نظر، بین افراد تصمیم و هر شخص خود در جستجوی كتب مورد نظرش بوده و تقریباً اعضای گروه، كتابها را با مشقت بدست آوردند. پس از تهیة منابع شروع به مطالعه كنوانسیون حقوق كودك و سپس كتب فارسی نموده و با استفاده از تجزیه و تحلیل مطالب بدست آمده شروع به تطابق مطالب با كنوانسیون نمودیم و نتایج بدست آمده را در این پروژه قرار دادیم.

در پایان پس از جمع آوری اطلاعات و گفتگوهای متعددی كه بین اعضای گروه به عمل آند و با توجه به اهداف و روند تحقیق به یك نتیجة واحد دست یافتیم و آن را در پایان این پروژه قرار دادیم.

پس از انتخاب موضوع و روش تحقیق در روندكار با مشكلات و محدودیتهای رو به رو شدیم. عدم آشنایی با كنوانسیون حقوق كودك یكی از مشكلاتی بود كه وجود داشت. زیرا تعداد افرادی كه از این كنوانسیون اطلاع داشتند بسیار كم بود و كسانی كه هم مطلع بودند فقط از طریق رسانه های گروهی نام آن را شنیده بودند پس از مدتی جستجو و حاصل شدن نتیجه از استاد راهنما كمك خواسته شد و كمكها و راهنمایی‌های ایشان، كمك شایانی به ما نمود، مشكل دیگر در دسترس نبودن منابع تحقیق بود. از آنجایی كه ما در روند تحقیق خود به كتب فارسی ابتدایی و راهنمایی احتیاج داشته مدتی وقت صرف بدست آوردن كتابها كردیم .

پس از جستجو كتابها را به عنوان امانت و در زمان محدود در اختیار داشتیم و به دلیل اینكه موضوع تحقیق را دیر انتخاب كرده و مدتی وقت صرف جمع آوری اطلاعات مطالعه و جمع بندی نمودیم با عدم زمان كافی برای تحقیق روبرو شدیم و از دیگر مشكلات بدلیل نبودفرصت كافی از جمله و عدم گستردگی منابع تحقیق مشكلاتی بودند كه در این تحقیق با آنها مواجه شدیم.

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی موضوع حقوق کودک , بررسی موضوع , حقوق کودک , بررسی موضوع حقوق کودک , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

بررسی موضوع حقوق کودک

بررسی موضوع حقوق کودکدسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 404 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 137

با توجه به این كه طبق اصول اعلام شده در منشور سازمان ملل متحد، شالودة آزادی، عدالت و صلح جهانی همانا به رسمیت شناختن منزلت ذاتی و حقوق مساوی و غیر قابل انكار همة اعضای خانوادة بشری است

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

بررسی موضوع حقوق کودک

 

مقدمه

با توجه به این كه طبق اصول اعلام شده در منشور سازمان ملل متحد، شالودة آزادی، عدالت و صلح جهانی همانا به رسمیت شناختن منزلت ذاتی و حقوق مساوی و غیر قابل انكار همة اعضای خانوادة بشری است.

با در نظر داشتن این كه مردم ملل متحد اعتماد خود به حقوق اساسی بشر و منلزت و ارزش انسان را در منشور سازمان ملل متحد مورد تأیید مجدد قرار داده اند و عزم راسخ دارند، رشاد اجتماعی و سطح زندگی بهتر توأم با ازادی گسترده تر را ترویج نمایند، با اذعان به این كه سازمان ملل متحد در اعلامیه جهانی حقوق بشر و در میثاق‌های بین المللی مربوط به حقوق بشر اعلام موافقت نموده است كه همگان بدون هرگونه تبعیضی از نظر نژاد، رنگ، جنسیت، زبان، مذهب، عقاید سیاسی و دیگر عقاید، منشأ ملی یا اجتماعی، دارایی، تولد یا سایر خصوصیات سزاوار كلیه حقوق و ازادی های مندرج در اسناد مذكور هستند. با یاداوری این كه سازمان ملل متحد در اعلامیه جهانی حقوق بشر اعلام نموده است، دوران كودكی مستلزم مراقبت و مساهدت ویژه می باشد. با اعتقاد به این كه خانواده با عنوان گروه بنیادین جامعه و محیط طبیعی رشد و رفاه كلیة اعضای آن و به ویژه كودكان باید از حمایت و مساعدت لازم برخوردار شود به نحوی كه بتواند مسئولیت هایی را در جامعه كاملاً بر عهده گیرد.

با اذعان به این كه كودك برای رشد كامل و هماهنگ شخصیت خود باید در محیط خانوادگی و رفتار (مملو) از خوشبختی، محبت و رشد یابد با توجه به این كه كودك باید برای زندگی فردی در اجتماع آمادگی كامل پیدا كند و در سایة آرمان های اعلام شده در منشور سازمان متحد و به ویژه صلح عزت مدارا، آزادی، برابری و همبستگی بزرگ شود. با در نظر داشتن این كه ضرورت مراقبت ویژه برای كودك اعلامیة حقوق شنو مورخ 1924 و در اعلامیه حقوق كودك مصوب مجمع عمومی در بیستم نوامبر 1959 تصریح گردید و در اعلامیه جهانی حقوق بشر و در میثاق اجتماعی و فرهنگی و به ویژه ماده 10) و در اساسنامه ها و اسناد سازمانهای تخصصی و سازمانهای بین المللی مرتبط با رفاه كودكان به رسمیت شناخته شده است با در نظر داشتن این كه همان گونه كه در اعلامیه حقوق كودك تصریح گردید (و كودك) دلیل عدم رشد كامل جسمی و ذهنی، قبل از تولد و نیز پس از آن نیازمند و محافظت و مراقبت ویژه از جمله حمایت حقوقی مناسب است. با یادآوری مفاد اعلامیه اصول احتمالی و حقوقی مربوط به حمایت و رفاه كودك با اشاره خاصی به امر نگهداری توسط خانوادة جایگزین، فرزند خوانگی ملی و بین المللی مقررات سازمان مبتنی بر خداقل ضوابط برای دادرسی ویژه كودكان (مقررات پكن) و اعلامیه حمایت از زنان و كودكان در شرایط اضطراری و مخاصمات مسلحانه، با اذعان به این كه در تمام كشورهای جهان كودكانی هستند در شرایط فوق العاده دشوار زندگی می كنند و این گونه نیازمند توجه ویژه می باشند.

 

با تقدیر و تشكر فراوان از آقای یعقوبی

 

فهرست

 

فصل اول

مقدمه

سؤال اصلی

فرضیه ها

اهداف تحقیق

روش تحقیق

موانع و مشكلات و محدودیتهای تحقیق

 

 

فرضیه:آیا در كتابهای ابتدایی و راهنمایی مطالبی از كنوانسیون حقوق كودك به كار رفته شده است یا خیر؟

در كتب خارجی ابتدایی و راهنمایی می توان بندهایی از كنوانسیون حقوق كودك را پیدا كرد كه با كنوانسیون تطابق دارد؟

 

مقدمه

در ترم آخر دورة كاردانی و آشنا شدن با كنوانسیون حقوق كودك و آگاهی به اینكه كشورهای مختلف با نژاد، رنگ، زبان و مذاهب متفاوت گرد آمدند و برای بی گناه ترین مخلوق خدا قوانینی را با نام حقوق به رسمیت شناخته اند تا از ظن و سوء استفاده ها و سكنجه های افرادیكه به خود اجازه می دهند تا با پاكترین و معصوم ترین بندة خدا چنین رفتاری داشته باشند برخورد جدی می شود و در صورت لزوم محاكمه.

و یا والدینی كه به هر طریقی با كودكشان آنگونه كه باید و شاید رفتار نمی كنند و از جهت آموزشی، رسیدگی لازم به عمل نمی آورند و یا بدلیل عدم امكانات مالی كودكشان از حق برخورداری از آموزش و پرورش محروم است و این قوانین تضمیم می نماید كه كودك به تمام حق و حقوق خودش برسد و به این منظور به وی كمك‌های شایانی می شود و كشورهای عضو كنوانسیونهای حقوق كودك نیز چنین تضمین كرده اند. حال آنكه چگونه، چطور و به چه اندازه به این امر اهمیت داده و عمل می كنند.

این نوشته مشتمل بر 6 فصل می باشد كه بنا به ضرورت مطالبی در آن گنجانده شده است در فصل اول سؤالات اصلی مطرح می شوند. سپس فرضیه اصلی بیان شده و به دنبال آن پیشنهادهایی كه برای نتیجة تحقیق زده شد. فرضیه های فرعی را بوجود آوردند فرضیه ها و سؤال اصلی ما را در تعیین اهداف مورد نظر راهنمایی، و در اهداف تحقیق هدفهای كلی را بیان نمودیم.

انتخاب روش تحقیق، ارتباط مستقیمی به موضوع تحقیق دارد و در آن بیان می شود كه برای موضوع انتخابی چه روشی مناسب تر است. و سپس موانع و مشكلات و محدودیتهای روش تحقیق بیان شده است.

در فصل دوم، وضعیت حقوق كودك در نظام جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه و نقد و بررسی قرار گرفته، سپس دستگاهها و سازمانهای دولتی كه مسؤولیت اجرای قوانین و مقررات مذكور را رب عهده دارند و اقداماتی كه در رابطه با كودك انجام داده یا می دهند مطالعه شده و در پایان فصل دوم سازمانهای دولتی فعال در زمینه حقوق كودك، ظرفیتهای آنها و مشاركتی كه می توانند در حمایت از كودك، نهاد ملی داشته باشند تعیین شده است.

در فصل سوم، كنوانسیون حقوق كودك و فصل چهارم مبانی حقوق كودك و اعلامیه جهانی حقوق كودك و در فصل پنجم، محتوای تحقیق قرار گرفته است.

و در فصل ششم، نتیجه ای كه از این تحقیق بدست آمده بیان شده است.

 

سؤال اصلی

1-آیا در كتابهای فارسی ابتدایی و راهنمایی از مندرجات كنوانسیون حقوق كودك استفاده شده است؟

2-در كتب فارسی ابتدایی و راهنمایی بندهایی را می توان پیدا كرد كه با كنوانسیون تطابق دارد.

فرضیه اصلی

تطابق كنوانسیون حقوق كودك با كتب فارسی ابتدایی و راهنمایی

فرضیة فرعی

1-در كتب فارسی كنوانسیون گنجانده شده است.

2-برنامه ریزان كتب فارسی ابتدایی و راهنمایی در هنگام نوشتن كاملاً به مفاد كنوانسیون اشراف داشته اند.

3-از طریق آموزش كتب فارسی كودكان نسبت به حقوق خود اطلاعات كسب می‌كنند.

4-مدرسان كتب فارسی، چه حد از كنوانسیون حقوق كودك آگاهی دارند.

5-مدرسان كتب فارسی تا چه حد از مندرجات كنوانسیون در كار خویش لحاظ می‌كنند.

از مهمترین اهدافی كه در تهیه و تدوین این پروژه به دنبال آنها بودیم. بررسی مندرجات كنوانسیون حقوق كودك و تطابق آن با كتب فارسی ابتدایی و راهنمایی بوده است كه البته این هدف به دنبال خود اهدافی را به همراه داشته است كه می توان به این موارد اشاره كرد:

در كتب فارسی، كنوانسیون حقوق كودك گنجانده شده است و برنامه ریزان كتب فارسی ابتدایی و راهنمایی در هنگام نوشتن تا چه مقدار به مفاد كنوانسیون اشراف داشته اند. بیشترین تلاش و تفحص ها در حول و حوش این اهداف بوده است و پس از تحقیق در این زمینه اطلاعات بدست آمده را در این پروژه گنجانیدم.

 


روش تحقیق

پس از انتخاب موضوع و تعیین و مشخص كردن اهدافی كه ما را در این پروژه همراهی می كردند، در گفتگوئی كه اعضای گروه با یكدیگر داشتند به این نتیجه رسیده شد كه بنا به موضوع تحقیق و با اشراف به روشهای مختلف تحقیق و با توجه به زمانی كه در اختیار داشتیم. روش كتابخانه ای، روش مناسبی بود كه می توانست ما را در تهیه منابع مورد نظر یاری نماید. پس از آن شروع به تقسیم بندی و مشخص نمودن كل محتوای تحقیق نمودیم و پس از تقسیم كار و جمع آوری اطلاعات مورد نظر، در ابتدا مطالبی كه در رابطه با وشعیت حقوق كودك در ایران را كه بدست آورده بودیم در فصل دوم قرار دادیم و بعد از بحث و گفتگو كه بین اعضای گروه به عمل آمد. تصمیم بر آن شد كه در فصل سوم كنوانسیون حقوق كودك را قرار دهیم و یكی از مشكلات ما عدم دسترسی به كنوانسیون حقوق كودك بود كه پس از مطرح نمودن این مسأله با استاد راهنما ایشان همكاریهای فراوانی با ما نمودند كه به نوبة خود باید از ایشان تقدیر و تشكر نمود.

بعد از جستجو و جمع آوری مطالبی كه در رابطه با مبانی حقوق كودك و اعلامیه جهانی حقوق كودك به عمل آمد آنها را در فصل چهارم گنجاندم و محتوای تحقیق را در فصل پنجم قرار دادیم.

محتوای تحقیق، تطابق كنوانسیون حقوق كودك با كتب فارسی ابتدائی و راهنمائی است و از مشكلات دیگر عدم دسترسی به كتب فارسی ابتدایی و راهنمایی بود. البته با توجه به حس همكاری و مسئولیت گروه، تعداد كتابهای مورد نظر، بین افراد تصمیم و هر شخص خود در جستجوی كتب مورد نظرش بوده و تقریباً اعضای گروه، كتابها را با مشقت بدست آوردند. پس از تهیة منابع شروع به مطالعه كنوانسیون حقوق كودك و سپس كتب فارسی نموده و با استفاده از تجزیه و تحلیل مطالب بدست آمده شروع به تطابق مطالب با كنوانسیون نمودیم و نتایج بدست آمده را در این پروژه قرار دادیم.

در پایان پس از جمع آوری اطلاعات و گفتگوهای متعددی كه بین اعضای گروه به عمل آند و با توجه به اهداف و روند تحقیق به یك نتیجة واحد دست یافتیم و آن را در پایان این پروژه قرار دادیم.

پس از انتخاب موضوع و روش تحقیق در روندكار با مشكلات و محدودیتهای رو به رو شدیم. عدم آشنایی با كنوانسیون حقوق كودك یكی از مشكلاتی بود كه وجود داشت. زیرا تعداد افرادی كه از این كنوانسیون اطلاع داشتند بسیار كم بود و كسانی كه هم مطلع بودند فقط از طریق رسانه های گروهی نام آن را شنیده بودند پس از مدتی جستجو و حاصل شدن نتیجه از استاد راهنما كمك خواسته شد و كمكها و راهنمایی‌های ایشان، كمك شایانی به ما نمود، مشكل دیگر در دسترس نبودن منابع تحقیق بود. از آنجایی كه ما در روند تحقیق خود به كتب فارسی ابتدایی و راهنمایی احتیاج داشته مدتی وقت صرف بدست آوردن كتابها كردیم .

پس از جستجو كتابها را به عنوان امانت و در زمان محدود در اختیار داشتیم و به دلیل اینكه موضوع تحقیق را دیر انتخاب كرده و مدتی وقت صرف جمع آوری اطلاعات مطالعه و جمع بندی نمودیم با عدم زمان كافی برای تحقیق روبرو شدیم و از دیگر مشكلات بدلیل نبودفرصت كافی از جمله و عدم گستردگی منابع تحقیق مشكلاتی بودند كه در این تحقیق با آنها مواجه شدیم.

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی موضوع حقوق کودک , بررسی موضوع , حقوق کودک , بررسی موضوع حقوق کودک , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

..

بررسی حقوق کودک در کنوانسیون‌های بین‌المللی و مقایسه آن با ...
www.yjc.ir/.../بررسی-حقوق-کودک-در-کنوانسیون‌های-بین‌المللی-و-مقایسه-آن-با-قوان...
۲۶ دی ۱۳۹۱ ه‍.ش. - یکی از موضوعات مهم حقوق کودک و نوجوانان مسوولیت کیفری آنهاست. علی حیدری در مقاله‌ای تحت عنوان «تحول حقوق کودک در اسلام» به این موضوع ...
مقالات حقوق کودکان - بانک مقالات حقوقی , نشر عدالت
nashreedalat.ir/maghalat-hoghoghe/hoghoogh-kodakan/
۴ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - در اين مقاله احكام فقهي و حقوقي كودكان نامشروع بررسي مي شود موضوع بحث از ... مرحله اول - احكام حقوق مدني ، احكامي كه در اين مرحله بررسي مي شود به قرار ...
بررسی حقوق کودک در کنوانسیون حقوق کودک و حقوق اسلام
www.hawzah.net/fa/.../بررسی-حقوق-کودک-در-کنوانسیون-حقوق-کودک-و-حقوق-اسلا...
حقوق کودک یکی از موضوعات جدیدی است که در عرصه حقوق بشر مورد توجه قرار گرفته است. کنوانسیون حقوق کودک اولین معاهده الزام آور در موضوع حقوق کودک است.
مقاله بررسی حقوق کودکان در سطح بین المللی و جایگاه آن در ...
bankmaghale.ir/مقاله-بررسی-حقوق-کودکان-در-سطح-بین-المل/
بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود مقاله بررسی حقوق کودکان در سطح بین المللی ... تحقیقی که در پیش روست پیرامون موضوع بررسی حقوق کودک در سطح بین ...
بررسی حقوق کودک در ایران - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/291597/بررسی-حقوق-کودک-در-ایران
در این تحقیق به بررسی "حقوق کودک : با تاکید بر حقوق کودک در ایران" پرداخته ... تعریف دوره کودکی یکی از موضوعات مهم و جالب توجه در بررسی مسایل کودکان است، ...
بررسی تطبیقی حقوق کودک در قرآن و کنوانسیون حقوق کودک
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920318001132
۲۰ خرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش. - در این نوشتار، بعد از بررسی جایگاه حقوق کودک و معرفی دو نظام .... موضوعات کودکان به وجود آمد و به تغییر دیدگاه‌های موجود در مسایل کودکان منجر شد.
آشنایی با پیمان‌نامه حقوق کودک - بنیاد کودک
www.childf.com/newsurl/151/آشنایی-با-پیمان‌نامه-حقوق-کودک/default.aspx
کمیته حقوق کودک ملل متحد نهادی برای بررسی پیشرفت کشورهای عضو در ... اصول‌ حقوقی‌ و اجتماعی‌ مربوط‌ به‌ حمایت‌ و رفاه‌ كودكان‌ با اشاره‌ ویژه‌ به‌ موضوع‌ فرزند رضاعی‌ و ...
كتاب«مجموعه مقالات حقوق كودك، مطالعه تطبیقی در اسلام و اسناد ...
www.mofidu.ac.ir/DesktopModules/News/NewsView.aspx?TabID=0...
سوم؛ به روش تطبيقي موضوعات حقوق کودک را مورد مطالعه و بررسي قرار داده است. بديهي است اين تمايزها به معني ناديده انگاشتن تلاش ارزشمند دانشگاه الازهر يا تفاوت ...
تحول حقوق كودك در اسلام - مركز تعليمات اسلامي واشنگتن
iec-md.org/khanevadeh/hoqooq_koodak_islam_heidari.html
در واقع اهميت خانواده و جايگاه آن در مكتب اسلام و كنوانسيون حقوق كودك نگاه واحدي را ارائه مي دهند. ... آنچنان‌كه از متون تاريخي خصوصاً بررسي موضوع در منطقه‌ي شبه جزيره‌ي ...
بررسی گزارش حقوق کودک ایران در سازمان ملل در سال 1394
www.abdolkhani.com/print.php?ToDo=ShowArticles&AID=23411
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، با تشریح فعالیت‌های این مرجع، نقش مهم آن را، ... اطلاعات علمی و تحقیقی با مراجع داخلی و بین‌المللی در موضوعات حقوق کودک و .
جستجوهای مربوط به بررسی موضوع حقوق کودک

حقوق کودک چیست

حقوق کودکان در اسلام

حقوق کودک در قانون اساسی

مقاله حقوق کودک

حقوق كودك

حقوق کودکان در یونیسف

مقاله در مورد حقوق کودکان

حقوق کودک در خانواده

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ایا از فعالیت وبلاگ راضی هستید
    آمار سایت
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5340
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 93
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 264
  • آی پی دیروز : 68
  • بازدید امروز : 1,225
  • باردید دیروز : 101
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,709
  • بازدید ماه : 6,142
  • بازدید سال : 44,721
  • بازدید کلی : 581,980